لزوم صدور تاییدیه سازمان خصوصی‌سازی برای متقاضیان بلوک مخابرات

مهدی عقدایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در رابطه با عرضه سهام حفاری شمال اظهار داشت: در صورتی که 20 میلیون سهم دیگر این شرکت عرضه شود درصد سهام شناور آزاد آن به 15 درصد می رسد.
وی ادامه داد: در صورتی که بازار کشش لازم را داشته باشد ظرف روزهای آینده 20 میلیون سهم باقی مانده عرضه خواهد شد تا حفاری شمال اولین شرکت مشمول اصل 44 باشد که در کمترین زمان از درصد سهام شناور مطلوبی در بورس برخوردار شده است.
عقدایی با اشاره به برنامه واگذاری بلوک 50 درصد به علاوه یک سهم مخابرات در نیمه دوم شهریور ماه خاطرنشان کرد: آگهی فراخوان برای ارائه مدارک و ثبت نام متقاضیان خرید این بلوک امروز در چند روزنامه درج شده و از طریق رادیو و تلویزیون نیز اطلاع رسانی خواهد شد.
معاون سازمان خصوصی سازی ادامه داد: بر این اساس اهلیت متقاضیان خرید بنگاه بزرگ و حساسی چون مخابرات از دو جنبه مالی و فنی بررسی می‌شود و سپس تأییدیه لازم برای رقابت در خرید سهام آن از سوی سازمان خصوصی سازی صادر می‌شود.
عقدایی در برابر این سوال که آیا آیین نامه بررسی اهلیت خریداران بنگاه های بزرگ تهیه و به هیأت واگذاری ارائه شده یا خیر پاسخ داد: آیین نامه مربوطه توسط سازمان خصوصی سازی تهیه شده اما هنوز به تصویب هیأت واگذاری نرسیده است.
وی گفت: این آیین نامه فقط مربوط به شرکت های بزرگ و حساس بوده و شامل همه بنگاه های مشمول واگذاری نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا