اپراتور دوم چه تعداد مشترک واقعی دارد؟

اپراتور دوم با یکسان کردن تعرفه های خود سعی داشت این باور را در مشتریان خود را ایجاد کند که هزینه های مکالمه با این سیمکارت ارزانتر تمام می شود.اما تعرفه های بالای اپراتور دوم نتوانست رضایت مشتریان را جلب کند.
اپراتور اول(همراه اول) با استفاده از فرصت نبود رقیب و استفاده از سرمایه های مردمی و دولتی، شبکه خود را توسعه داده است.این اپراتور بیش از 31 میلیون سیمکارت فروخته است. کارشناسان پیش بینی می کنند حدود دو میلیون سیمکارت اپراتور اول همچنان غیر فعال است.اما اپراتور دوم وضعیت سخت تری دارد.این اپراتور 16 میلیون سیمکارت فروخته است که حدود 4 میلیون از این تعداد غیر فعال است.
این در حالی است که اپراتور دوم همچنان بهای سیمکارت خود را در حد 70 هزار ریال نگهداشته و در تبلیغات خود از ارائه سیمکارت هدیه دوم خبر می دهد.
دلایل عدم استقابل مردم از سیمکارت اپراتور دوم را می توان عدم پوشش تمام شهرهای کشور(تهران هم هنوز بطور کامل تحت پوشش قرار نگرفته)، واقعی نبودن طرح های تشویقی و تبلیغاتی در برخی موارد از جمله طرح شارژ شگفت انگیزو گران تمام شدن استفاده از این سیمکارت در دراز مدت بیان کرد.
به گفته مسولان امر شیوه فعال دانستن مشترک تنها با یک تماس و ارسال یک پیامک از سوی ایرانسل قابل قبول نیست. این اپراتور نمی تواند مشترکی را که تنها یک پیامک با سیمکارت خود ارسال و سپس آن را خاموش کرده است را مشترک فعال بداند.
با این تفاسیر می توان نتیجه گرفت که تبلیغات فروش سیمکارت صرف بدون خدمات و شبکه پویا در کشور به جذب مشترک در درزا مدت منجر نخواهد شد.
اپراتور دوم هنوز در شبکه مهمی چون مترو بطور کامل پوشش ندارد. پس از سه سال در شهر تهران هنوز مناطقی وجود دارد که فاقد پوشش اپراتور دوم است،به این ترتیب این اپراتور نمی تواند مشترک وفادار برای خود پیدا کند.
بیشترطیف مشتریان ایرانسل نوجوانان و جوانان هستند که تنها به دلیل بهای کمتر قیمت اولیه سیمکارت اقدام به خرید آن می کنند. اگر در آینده بهای سیمکارت دیگر اپراتور ها چون همراه اول و تالیا به رقم فروش این اپراتور برسد، دیگر امیدی برای این اپراتور باقی نمی ماند.
20/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا