ادغام وزارت ارتباطات فاصله دیجیتالی ایران با کشورها را افزایش می دهد

محمد خواجه پور در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به توصیه سازمان های بین المللی نظیر ITU و موسسه های وابسته به سازمان ملل بر تقویت وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات ،گفت : وزارتخانه ICT به دلیل ایفای نقش مهم در زندگی افراد،  باید تقویت شوند.
وی گفت: زمانی مخابرات با بهداشت ،آموزش ،تجارت و سایر مسائل این چنینی هیچ گونه ارتباطی نداشت اما امروزه بهداشت ،تجارت وآموزش الکترونیک به شدت در جامعه درحال گسترش است.
معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: امروزه به دلیل اینکه وزارت ارتباطات بتواند با جامعیت بیشتری به ارائه خدمت بپردازد ،همچنین فاصله دیجیتالی در جامعه کاسته شود وارائه دیگرخدمات IT در جامعه گسترده شود باید برتقویت این وزارتخانه تلاش کرد.
خواجه پوربا بیان اینکه با ادغام وزارت ارتباطات این وزارتخانه درحاشیه قرارخواهد گرفت،  تصریح کرد: رسالت های وزارت ارتباطات همچون  پیشخوان دولت و گسترش دفاتر ای سی تی از یبن رفته و روز به روز فاصله دیجیتالی در کشور افزایش پیدا می کند.
وی گفت: اگرچه طرح ادغام وزارتخانه ارتباطات به منظور کوچک شدن دولت صورت می گیرد اماباید بر روی این طرح کارهای کارشناسی گسترده ای صورت گیرد.
معاون وزیر ارتباطات  با اشاره به دو کشورهند و کره جنوبی گفت: این دو کشور با پشتیباتی از وزارتخانه ارتباطات ، باعث رونق یافتن صنعت ای تی در کشور خود شده و به سودهای کلان بین المللی دست یافتند.
وی ادامه داد :در حالی که  برخی کشور ها  30 سال گذشته دست به ادغام وزارتخانه ارتباطات کردند به این نتیجه رسیدند که این اقدام فایده ای نداشته و درشرایط فعلی بر تقویت  وزارتخانه ICT در کشور خود در تلاشند.
خواجه پور خواستار حمایت بیشتر ازوزارت ارتباطات و فناوری شد و اظهار امیدواری کر د که مسولان  در این زمینه به این نتیجه دست یابند.
117/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا