کاربران تلفن همراه جهان 4 میلیارد را پشت سر می گذارد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از تی ام سی نت، بر اساس گزارش EITO شمار کاربران تلفن همراه از 9/3 میلیارد نفر در سال 2008 به 4/4 میلیارد نفر در سال 2009 می رسد.
به این ترتیب افزایش شمار کاربران 12 درصد خواهد بود و در واقع دو سوم مردم جهان از تلفن همراه استفاده می کنند.
به گفته برونو لامبورگینی، سخنگوی EITO، کشورهای در حال توسعه و کشورهایی که به تازگی صنعتی شده اند بیشترین میزان رشد در استفاده از تلفن همراه را داشته اند.
بر اساس این گزارش انتظار می رود شمار کاربران تلفن همراه هند با افزایش 23 درصدی به 457 میلیون نفر برسد و تعداد کاربران موبایل برزیل 14 درصد افزایش یافته و به 172 میلیون کاربر برسد.
چین هم با 12 درصد رشد شمار کاربرانش را به 684 میلیون نفر برساند.در کشورهای صنعتی نرخ رشد کاربران به طور قابل ملاحظه ای کمتر است زیرا سطح استفاده از تلفن همراه از قبل در این کشورها زیاد بوده است.
EITO پیش بینی می کند که در اتحادیه اروپا تعداد کاربران تلفن همراه 4 درصد افزایش یافته و به 641 میلیون نفر برسد.گفته می شود در اتحادیه اروپا تعداد کاربران قراردادی موبایل به طور قابل توجهی از ساکنان این کشورها بیشتر است.
لامبوگینی می گوید: در کشورهای اروپایی، آمریکا و ژاپن کاربران به تلفن های همراه چندرسانه ای با کیفیت بسیار بالا و قابلیت دسترسی به اینترنت بیشتر تمایل دارند.
پیش بینی می شود شمار کاربران سرویس های شبکه UMTS در کشورهای اتحادیه اروپا 36 درصد افزایش یافته و تا پایان سال 2009 به 172 میلیون نفر برسد و شمار کاربرانی که از سرویس های شبکه GSM استفاده می کنند 5 درصد افزایش یافته و به 496 میلیون نفر برسد.
بر اساس این گزارش گفته می شود استفاده از سرویس های اطلاعات موبایلی به شدت در اتحادیه اروپا در حال افزایش است به طوری که پیش بینی می شود در طول سال 2009 ، 10 درصد افزایش یافته و به 33 میلیارد یورو برسد.
انتظار می رود در انگلیس کاربرانی که از سرویس های شبکه UMTS استفاده می کنند 40 درصد افزایش یافته و به 33 میلیون نفر برسد بر این اساس دو سوم کاربران انگلیسی که معادل 81 میلیون نفر هستند از سرویس های UMTS بهره می برند.
پیش بینی می شود در ایتالیا هم تعداد کاربران تلفن همراه در طول سال جاری میلادی 2 درصد افزایش یابد و به 93 میلیون نفر برسد که از این تعداد 31 میلیون نفر کاربر شبکه UMTS هستند.
انتظار می رود در آمریکا نیز شمار کاربران UMTS با 74 درصد رشد به 108 میلیون نفر برسد و اما گفته می شود تعداد کاربران شبکه GSM این کشور 7  درصد افزایش یافته و به 177 میلیون نفر می رسد.
90 درصد ژاپنی ها هم که طلایه دار استفاده از اطلاعات موبایلی هستند از شبکه های اطلاعاتی نسل سوم پرسرعت استفاده می کنند.
135/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا