مذاکره با اپراتور دوم برای اینترکانکشن خوب پیش می رود

صابر فیضی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهارداشت: درحال حاضر برای حل این مسئله  مذاکرات وجلسات کارشناسی مابین این دو اپراتوربه خوبی پیش می رود.
وی  از کسب توافق بین این دو اپراتوردرزمینه موضوع اینترکانکشن خبرداد و گفت: در صورت نهایی شدن هزینه اینترکانشکن ،مخابرات عدد نهایی را به صورت رسمی اعلام می کند. 
پیش از این مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفته بودکه هزینه اینترکانکشن مخابرات  با اپراتور دوم مطابق با استانداردهایITU محاسبه می شود.
این درحالیست که برخی سهامداران شرکت مخابرات ایران با اشاره به پرداخت هزینه 400 میلیارد تومانی مخابرات به اپراتور ایرانی خارجی ایرانسل – ام تی ان و نیز دریافت هزینه 150 میلیارد تومانی از این اپراتور معتقدند که از این اتصال متقابل مبلغ 250 میلیارد تومان متضرر شده اند.
براساس پروانه صادره برای اپراتور دوم 9 ماه پس از آغاز به کار این اپراتور، باید تفاهمی میان مخابرات و ایرانسل برسر تعرفه اتصال متقابل ایجاد می شد که به ازای هر دقیقه تماس از مشترک تلفن ثابت به ایرانسل 80ریال هزینه به ایرانسل و حدود 350ریال به مخابرات و بالعکس تعلق می گیرد در همین حال به ازای هر دقیقه تماس مشترک از همراه اول به ایرانسل و بالعکس به صورت برابر 350ریال برای دو اپراتور محاسبه شود که هنوز این مسئله مورد توافق دو طرف قرار نگرفته است.
117/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا