متون دانشگاهی بر روی آیفون ارایه می شود

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت CourseSmart اقدام به ارایه متون درسی دانشگاهی بر روی گوشی آیفون کرده است.
کارپردازان متون الکترونیکی کالیفرنیای شمالی روز سه شنبه نرم افزار رایگانی ارایه کردند که فرم دیجیتالی متون درسی دانشگاه را بر روی دستگاه های آی فون آی پاد امکان پذیر می کند.
مدیر اجرایی CourseSmart می گوید: ما درخواست زیادی از سوی دانشجویان مبنی بر امکان ارایه محتواهای درسی در فرم الکترونیکی بر روی آیپاد و آیفون دریافت کردیم.
وی معتقد است که کاربردهای آیپاد و آیفون در آموزش باورنکردنی است.
دانشجویانی که متون درسی الکترونیکی (eTextbooks) را از CourseSmart خریداری می کنند می توانند این متون را در هر رایانه ای که متصل به اینترنت است ببینند و همچنین می توانند از صفحات این متون نسخه چاپی تهیه کنند.
به این ترتیب کاربران به جای استفاده از کتاب های کاغذی برای کلاس می توانند از دستگاه های آیفون یا آیپاد برای دسترسی به متون درسی به شکل آنلاین استفاده کنند.
وی می گوید: برای دانشجویان مهم است که امکان دسترسی به محتواهای درسی را در رنگ ها با همان طرح بندی صفحات شبیه یک نسخه چاپی داشته باشند و هم اکنون نرم افزار eTextbooks App به آنها این امکان را می دهد.
شرکت CourseSmart نرم افزار eTextbooks را در سال 2007 ارایه داد و روز سه شنبه اعلام کرد که تا کنون 5 هزار و 900 کپی از آن را به دانشجویان فروخته است.
شرکت CourseSmart اعلام کرده که با 12 ناشر کتب درسی برای ارایه نسخه های الکترونیکی که توسط اساتید تایید شده همکاری می کند و ادعا می کند که قیمت این کتب الکترونیکی نصف نسخه چاپی آنها است.
بر اساس این گزارش برنامه CourseSmart iPhone در فروشگاه آنلاین App Store  هم اکنون موجود است.
135/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا