پیشنهاد کاهش تعرفه خدمات GPRS به مجمع شرکت مخابرات نرسیده است

“صابر فیضی” روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: پیشنهاد وزارتخانه نخست باید در شرکت ارتباطات سیار ایران، مصوب شده و بعد برای تصویب نهایی به مجمع مخابرات ارسال شود، احتمال دارد اکنون این پیشنهاد در دست شرکت ارتباطات سیار باشد.
گفتنی است “محمد سلیمانی” سه شنبه گذشته (بیستم مرداد) در جمع خبرنگاران اعلام کرد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد کاهش 50 تا 60 درصدی تعرفه GPRS یا خدمات اینترنتی روی تلفن همراه را به شرکت ارتباطات سیار و مجمع مخابرات ارایه داده است.
وزیر ارتباطات همچنین ابراز امیدواری کرد: به زودی شاهد کاهش 50 تا 60 درصدی تعرفه خدمات اینترنتی روی تلفن همراه باشیم.
بر اساس اعلام شرکت ارتباطات سیار ایران، هزینه استفاده از سرویس GPRS در زمان اوج ترافیک (peak) از ساعت 8 تا 23 به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات 8/14 ریال و در زمان غیر ‎اوج ترافیک (off peak) از ساعت 23 تا 8 روز بعد و همچنین روزهای تعطیل به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات 4 ریال است.
گفتنی است، “GPRS”مخفف کلمات General Packet Radio Service یا “خدمات رادیویی بسته های اطلاعاتی” است که با بکارگیری این تکنولوژی در شبکه تلفن همراه، امکان خدماتی نظیر مرور در اینترنت، ایمیل، ارتباطات تصویری، پیام‌های چند رسانه‌ای و خدمات مبتنی بر مبدا فراهم می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا