نبود یک راهکار مشخص در خصوصی‌سازی IT از مشکلات حوزه است

به گزارش خبرنگار فن‌آ‌وری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهمن برزگر از فعالان تدوین طرح جامع فن‌آوری اطلاعات ایران در بررسی صنعت مخابرات ایران در هم‌اندیشی تدوین طرح جامع فن‌آوری اطلاعات ایران گفت: تحلیل وضعیت موجود صنعت مخابرات ایران در این برنامه از منظر اقتصادی فضای کسب و کار، سیاست‌گذاری، نهادی و فن‌آوری صورت گرفت.
وی ادامه داد: بررسی‌ها درباره وضع موجود بازار مخابرات نشان می‌دهد رتبه ایران بر اساس میانگین شاخص‌های بازار مخابرات، ساختار کشور، استقلال رگولاتور، ریسک‌ کشور طبق مطالعه بیزینس مانیتور از بین 10 کشور منظم دهم است.
او افزود: بازار مخابرات ایران در بخش تلفن ثابت انحصاری در اختیار دولت و در بخش تلفن همراه آزادسازی شده و با حضور بخش خصوصی است.
برزگر با بیان این که دولت در بازار مخابرات ایران همچنان نقش عمده‌ را دارد و برخی از بخش‌ها از بعد ارتباطات بین‌الملل، ارتباطات راه دور، هیچ برنامه‌ای برای آزادسازی و خصوصی‌سازی وجود ندارد.
این کارشناس خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا سال 2011 ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران صد‌درصد شود و تعداد مشترکان 3G نیز در آن به 110 هزار نفر برسد هر چند که هم اکنون برنامه‌ای برای 3G در کشور وجود ندارد. همچنین پیش بینی می‌شود تا سال 2010 ضریب نفوذ اینترنت در ایران به 44 درصد و ضریب نفوذ باند پهن به 2 درصد برسد.
وی با اشاره به این که تمام پروانه‌هایی که رگولاتوری ایران در مخابرات ارائه داده در این برنامه دیده شده است، اظهار کرد: اهداف تدوین شده، سیاست‌های تدوین شده برای بخش صنعت مخابرات و اقدامات در نظر گرفته شده نیز در این طرح آمده است.
برزگر درباره طرح‌ها و پروژه‌های تدوین شده برای بخش صنعت مخابرات که در تدوین طرح آمده است گفت: پروژه‌های حوزه مخابرات در چند محور اصلی شامل ارتقای جایگاه مخابرات، تامین زیرساخت‌های ارتباطی برنامه پنجم، سامانه فضای کسب و کار مخابرات، مدیریت و نظارت بر منابع کمیاب، تامین خدمات اجباری مخابرات و تامین امنیت ملی برآورده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا