خرید تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه‌ها از خارج از کشور

غلامرضا داداش‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: برای تعیین نمونه و اندازه‌گیری امکان تهیه تجهیزات از داخل کشور وجود ندارد.
وی افزود: برای آزمایشگاه‌ها قطعا تجهیزات لازم را از خارج خریداری می‌کنیم و برای پایلوت‌ها در صورت امکان از تجهیزات داخلی استفاده می‌کنیم، در غیر این صورت حتما امکانات وارد می‌شود و چون کار تحقیقات به دقت بسیاری نیاز دارد و نمی‌توانیم نتیجه کار را با وجود هر آزمایشگاهی به طور قطع مشخص کنیم، تعیین استاندارد و یا نیمه استاندارد بودن نتایج به این نیاز دارد که آزمایشگاه‌ها به وسایل استاندارد مجهز باشند.
او با بیان اینکه تهیه بودجه وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای طرح‌ها و پروژه‌هایی که از سوی مرکز مدیریت و اجرا می‌شود به عهده مرکز تحقیقات مخابرات ایران است، خاطرنشان کرد: در این مرکز به دلیل اهمیت بالای طرح‌ها و تاثیرگذاری نتایج آن در حوزه ICT کشور از تجهیزاتی استفاده می‌شود که مورد تایید جهان است و اکثر آزمایشگاه‌های معتبر جهان از آن استفاده می‌کنند. تجهیزات مورد استفاده در این سطح با تعداد کم توسط تعداد تولید‌کنندگان کم در سطح بین‌المللی ایجاد می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا