بررسی روش و استانداردهای اینترکانکشن ایرانسل و مخابرات

صابر فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: زمانی که جلسات کارشناسی و خروجی کار تیم‌های فنی مشخص شده در این زمینه به اتمام رسیده و استخراج شود تعرفه مشخص و نهایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه تعیین این تعرفه براساس استاندارد جهانی مخابرات صورت می‌گیرد، یادآور شد: طبق پروانه اگر دو طرف به توافق برسند به تایید تعرفه‌ها توسط کمیسیون‌ تنظیم مقررات نیازی نخواهد بود که در این رابطه تقریبا صورتحساب‌های طرفین رد و بدل شده اما چون هنوز مبلغ قطعی نشده اقدامی صورت نگرفته است.
به گفته فیضی احتمال بسیاری برای تغییر تعرفه اتصال متقابل مخابرات با ایرانسل وجود دارد که البته این موضوع به توافق طرفین بستگی خواهد داشت.
به گزارش ایسنا چندی پیش وفا غفاریان – رییس هیات ‌مدیره شرکت مخابرات ایران – نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا گفته بود: بر اساس پروانه ایرانسل، مذاکرات برای توافق در مورد تعرفه‌های اتصال متقابل بعد از دو سال از آغاز عملیات اپراتور دوم امکان‌پذیر است و این کار مدتی است که آغاز شده است.
وی درباره موضوع تعرفه اتصال متقابل ایرانسل و مخابرات افزوده بود: در این مذاکرات ابتدا باید روش کار مشخص و سپس داده‌های لازم برای محاسبه تعرفه‌ها از سوی طرفین ارائه شود.
به گفته او کار خوب شروع شده و پیشرفت مناسبی داشته است؛ از طرف شرکت مخابرات ایران، مدیر عامل شرکت به همراه یک تیم کارشناسی به عنوان مسوول این مذاکرات تعیین شده‌اند و از طرف ایرانسل نیز مدیرعامل آن شرکت با تیم همراه این موضوع را دنبال می‌کنند و تاکنون چندین جلسه برگزار شده است و جلسات ادامه دارد.
غفاریان تاکید کرده بود: کار تعیین تعرفه برخلاف ظاهرش کار پیچیده‌ای است اما کار در حال انجام است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد که امیدواریم به سرعت به نتیجه برسد. هم‌اکنون شرکت مخابرات ایران از محل اینترکانکشن با ایرانسل زیان داده است و باید ایرانسل و مخابرات در حضور رگولاتور درباره تعرفه‌های اتصال متقابل خود بحث و توافق کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا