سوء استفاده در بازار لوازم صوتی و تصویری

در بازاری که تولید، واردات و قاچاق آن را احاطه کرده است، روزانه متقاضیان برای خرید محصول مورد نظر خود به مراکز عمده خرید و فروش مراجعه می کنند.

در بازار لوازم صوتی و تصویری به دلیل تنوع و برندهای متفاوت و بسیار باید خریدار با اطلاعات اولیه پا به این بازار بگذارد.

ناآگاهی مردم از امکانات و لوازم صوتی و تصویری در برخی موارد به سوءاستفاده فروشندگان و فعالان بازار منجر می شود.

در حال حاضر برخی از فروشندگان لوازم صوتی و تصویری بدون اطلاع رسانی به مشتری، از ارایه هدایای احتمالی برخی محصولات که رایگان از سوی شرکت های تولید کننده برای فروش بیشتر در نظر گرفته شده است، امتناع می کنند.

این موضوع تخلف آشکار صنفی است و فروشنده در واقع با پنهان کردن و به نوعی احتکار محصول هدیه و رایگان، آن را در بازار آزاد با قیمت آزاد به فروش می رساند.

اگرچه این نوع تخلف در بازار بطور گسترده مشاهده نمی شود، اما همین تخلفات کوچک نیز در بازار می تواند به اعتماد مشتریان به کاسب های درستکار آسیب بزند.درواقع جمع کوچکی جامعه بزرگ کاسب های حوزه لوازم صوتی و تصویری را بدنام می کنند.
در هیمن رابطه ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری معتقد است عدم ارایه هدیه و یا ارایه آن میان فروشنده و شرکت تولید کننده یا وارد کننده توافقی است.
وی می گوید: عدم ارایه هدیه رایگان همراه محصول لوازم صوتی و تصویری به ندرت پیش می آید.

این نوع تخلف در برخی دیگر از بازار ها نیز وجود دارد.بازار خودروهای وارداتی و گوشی تلفن همراه نیز شاهد بروز این چنین تخلفاتی هستند.

مشتریانی که پس از خرید محصولی که فروشنده ازعرضه هدیه رایگان آن خودداری کرده است، متوجه تخلف شده باشند می توانند شکایت خود را به سازمان های ذیربط همچون اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری  ارایه کنند.

امید است با نظارت جدی و مستمرنهاد های مرتبط بر واحد های صنفی برخورد مناسب با واحدهای متخلف، دیگر شاهد بروز این چنین تخلفاتی نباشیم.

20/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا