دسترسی همگانی به ارتباطات امن و با نرخ مناسب/ خصوصی‌سازی پست

دسترسی همگانی به ارتباطات امن، با کیفیت و با نرخ مناسب در هر زمان و مکان
به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس رضا تقی پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از چشم اندازهای پیش بینی شده برای حوزه ICT دسترسی همگانی به ارتباطات امن، با کیفیت و با نرخ مناسب در هر زمان و مکان است.
وزیر پیشنهادی ارتباطات ادامه داد: در همین راستا یکی دیگر از چشم اندازهای در نظر گرفته شده به روز رسانی خدمات ارتباطی است.
راهکارهای کاهش شکاف دیجیتالی از دیدگاه تقی پور
وی افزود: از دیگر چشم اندازهایی که از سوی اینجانب برای بخش ICT تعریف شده می توان به کاهش شکاف دیجیتالی از طریق ایجاد درگاههای ارتباطی و گسترش فرصتهای دیجیتالی و همچنین فراهم آوردن شرایط لازم به منظور دسترسی ارزان و آسان به اطلاعات برای عموم مردم با حفظ حریم خصوصی آنها اشاره کرد.
تقی پور با اشاره به سیاستها و اهداف کلی تدوین شده از سوی وی برای بخش ICT گفت: توسعه فناوری اطلاعات و آینده نگری در خصوص آثار و تحولات IT در سطح ملی و جهانی از جمله سیاستهای تدوین شده در این حوزه است.
افزایش سهم ایران در بازار جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات
وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد با همکاری فعالان و نخبگان حوزه ICT و همچنین با حضور موثر در اتحادیه های منطقه ای و بین المللی، نقش کشور در تصمیم گیریهای جهانی را ارتقا و سهم ایران در بازار جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات را بالا ببریم.
توسعه آزادسازی و خصوصی سازی در ارائه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سیاستهای ابلاغی اصل 44 از سوی مقام معظم رهبری گفت: در صورت توفیق خدمت گذاری، سیاست توسعه آزاد سازی و خصوصی سازی در ارائه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.
رضا تقی پور با اشاره به اهداف کلان تعریف شده در راستای تحقق سیاستهای تدوینی نیز اظهار داشت: بهبود فضای سرمایه گذاری و کسب کار و ارتقای بهره وری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله اهدافی است که برای اجرای هر کدام از آنها برنامه های مشخص و کاملی طراحی و آماده شده است.
توسعه و تامین زیرساختهای ارتباطی
وی ادامه داد: توسعه و تامین زیرساختهای ارتباطی مورد نیاز بخشهای دولتی و غیردولتی همچنین به کارگیری فناوریهای نوین در شبکه های مادر مخابراتی از دیگر اهداف کلانی محسوب می شوند که در جهت تحقق سیاستها و چشم انداز حوزه ICT تعریف و برنامه ریزی شده است.
خصوصی سازی شرکت پست
وی آزادسازی و توسعه رقابت پذیری در ارائه سرویسهای پستی را یک هدف مهم در راستای خدمت رسانی مطلوب به مردم دانست و اظهار داشت: در همین راستا خصوصی سازی شرکت پست و برنامه یزی و اجرای برنامه های کاربردی برای بهبود بیش از پیش دسترسی عمومی به خدمات پایه پستی به صورت جدی مد نظر بوده و پیگیری خواهد شد.
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص راهبردهای تعریف شده برای استفاده از ظرفیتها و پتانسیلهای بخش خصوصی برای کمک به توسعه و ارائه خدمات در بخش ICT گفت: باید بسترسازی لازم برای مشارکت بخش غیر دولتی در این حوزه صورت گیرد.
عدم تبعیض و جلوگیری از ایجاد انحصار برای توسعه مشارکت بخش غیردولتی
وی افزود: در همین راستا تلاش می کنیم تا شرایط رقابت، عدم تبعیض و جلوگیری از ایجاد انحصار برای توسعه مشارکت بخش غیر دولتی در این حوزه متناسب با نیاز بازار ایجاد شود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا