بازتاب خبری رسانه‌های غربی از پیشرفت تولید بازی‌های رایانه‌یی ایران

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی اعلام کرد: شبکه خبری BBC با پخش مستندی کوتاه از پیشرفت‌ صنعت بازی‌های رایانه‌یی و ورود ایران به بازارهای جهانی به عنوان اولین کشور مسلمان خبر داد.
در این مستند گزارشگر شبکه خبری BBC اظهار کرد: ایران قصد دارد با حضور در این نمایشگاه به یک قدرت بین‌المللی بازی‌های رایانه‌یی تبدیل شود اما آیا این امر محقق می‌شود؟
همچنین کارشناسان شبکه BBC عنوان کردند به جو سیاسی جهان و جایگاه غرب، ایران امیدوار است در بازار بازی‌ها به طور بالقوه مطرح شود، اما تحقق این مساله کار آسانی نیست.
بنا بر اعلام در ادامه این گزارش تصویری آمده است: بنیادملی بازی‌های رایانه‌یی که مسوولیت تجارت بازی‌ها را در ایران به عهده دارد، نرم‌افزارهای بازی‌های ایرانی را در نمایشگاه‌ کلن به معرض نمایش‌ گذاشت، تا فروشندگان غربی را برای فروش تولیدات خود شناسایی کنند. بر اساس این گزارش ZDF و دویچه وله از شبکه‌های خبری مطرح آلمان نیز با اختصاص برنامه‌هایی ویژه از پیشرفت ایران در عرصه ساخت بازی‌های رایانه‌یی از پیشرفت ایران در عرصه‌ بازی‌های رایانه‌یی ابراز شگفتی کردند.
همچنین کارشناس یک نشریه آمریکایی (ESCAPLST) نیز با اشاره به بازی‌ تاریخی ایران “عصر پهلوانان” نوشته است: به چه دلیل آمریکایی‌ها چنین بازی‌هایی را ندارند؟ تنها چیزی که دولت ما برروی آن سرمایه‌گذاری می‌کند، ارتش آمریکاست.
بنا بر اعلام، روزنامه مطرح آلمانی دی والت (Die – Welt) نیز درگفت‌وگو با دست‌اندرکاران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی و بازی‌سازان کشورمان از تحولات و پیشرفت صنعت بازی در ایران نوشت.
طبق اعلام معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی ایران برای نخستین بار همراه با 30 کشور در این رویداد مهم بین‌المللی که از 28 مردادماه جاری تا اول شهریورماه در شهر کلن آلمان برگزار شد، حضور داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا