فاکسکان با مادربردهای P55 خود بازار را در دست گرفت

به گزارش سازمان خبری موینا، مادربردهای P55A-S ،P55A که در دسته  Performance  و P55MX  که در دسته  Mainstreamقرار دارند  از سری پردازنده های Lynnfieldو Clarkdale پشتیبانی می کنند. در پردازنده های جدید   Clarkdaleعلاوه بر قرار گیری کنترلر حافظه در کنار هسته  پردازنده 32  نانومتری ، هسته 45 نانومتری گرافیکی نیز در کنار پردازشگر اصلی  مجتمع میشود. و در نهایت تکنولوژی استفاده از 3 چیپ ( پردازنده ، پل شمالی و پل جنوبی) به 2 چیپ ( پردازنده و پل شمالی) تغییر وضیعت میدهد.
این سری از پردازنده ها نیز بر اساس  سوکت 1156 خواهند بود که برپایه چیپست P55 اینتل از پردازنده های   Core™ i7 و   Core™ i5 برروی مادربردهای فاکسکان قرار خواهد گرفت پشتیبانی بعمل می آورد.
همچنین این مادربردها که با پشتیبانی دریا کامپیوتر عرضه می شوند، از حافظه های Dual DDR3  تا ظرفیت 16 GB  و فرکانس 1600  مگاهرتز پشتیبانی به عمل می آورد. وجود 6 رابط Sata  و تکنولوژی RAID  ، JBOD ،14 درگاه USB2.0 ، وجود کارت صدای قدرتمند و انواع درگاه های ارتباطی از دیگر امکانات این دسته از مادربردهای جدید است.
 در دسته دوم فاکسکان دو نمونه از مادربردهای شمشیرهای جهنمی   Inferno Katanaو  Inferno Katana GTI را با تکنولوژی کوانتوم  فورس معرفی کرده است . این سری برای اورکلاکر ها و گیمرها ساخته شده است.
گفتنی است مادربردهای BLACKOPS و BLOODRAGE از این سری مادربردها بودند که به عنوان  برترین مادربردهای سال شناخته شدند و علاوه بر دریافت جوایز  متعدد ، رکودرهای جهانی بسیاری را شکستند. طراحان کوانتوم فورس بر پایه چیپست P55  شمشیر های آتشین را با تکنولوژی های خاص فاکسکان عرضه کرده اند که در هیچ مادربرد دیگری دیده نمیشود.
 پشتیبانی از هر دو تکنولوژی SLI و CROSSFIREX به خاطر وجود سه شکاف PCI-e و پشتیبانی از حافظه های Dual DDR3  با سرعت 1800 مگاهرتز از قابلیتهای این مادربردها محسوب میشود.این مادربردها از سیستم Quantum Power بهره میبرند که از مدار تغذیه 12 فاز با استفاده از PWM های دیجیتال از نوع حرفه ای DirectFet به منظور ثبات و پایداری هر چه بیشتر سیستم و همچنین با بهره گیری از مدار تغذیه 2 فاز به صورت مجزا مختص VTT مدار تغذیه بسیار قدرتمندی را در اختیار کاربر قرار میدهد.
همچنین مادربردهای یاد شده از نسل جدید کنترلر ورودی/ خروجی(I/O)اختصاصی i-Tewaker که قابلیت کنترل توان مصرفی ، نمایش مشخصات کامل قطعات ، فرکانس ها  و ولتاژها در حالت اورکلاکینگ  ، آشنایی با تمامی قابلیت ها و امکانات موجود در بایوس قبل از کاردر بایوس و نیز از تکنولوژی عیب یاب که قبل از به کار افتادن بایوس فعال میشود بهره میبرند.تکنولوژی Fuzzy Equlaizer بوسیله led هایی به منظور بهینه سازی مصرف توان تعداد فازهای در حال کار را نمایش میدهد.  کلید Force Reset به اورکلاکر این امکان را میدهد تا در صورت خطا در اورکلاکینگ و بوت نشدن سیستم ، کاربر به راحتی با زدن این کلید آخرین تنظیمات موفق را بازیابی کند.
کلید Clear CMOS در پنل پشت وهمچنین کلیدهای Reset،Power   و دیباگر از دیگر امکانات این مادربرد می باشند که کار را برای کاربر بسیار راحت ساخته است .
همچنین تکنولوژی Core Nerve  میزان توان و فرکانس پردازنده را در هر زمانی به صورت فرکانس درخشنده ای به کاربر نشان میدهد. پشتیبانی و قابلیت نصب نسل جدید رابط  فلش های NAND  با وجود شکاف مربوطه بر روی این مادربردها از دیگر تکنولوژی های به روز این دسته میباشد.
نکته قابل توجه  دیگر اینکه مادربرد Inferno Katana  از پردازنده هایCore i7,Core i5 بر پایه سوکت 1156 و مادربرد Inferno Katana GTI از پردازنده های Core i7 ,Core i5 ,Core i3 بر پایه سوکت 1156 پشتیبانی بعمل می آورد.
این مادربردها توسط شرکت دریا کامپیوتر به همراه توزیع جهانی این پردازنده ها در ایران عرضه خواهند شد.
20/161

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا