خدمات پیشرفته ارتباطی جزء بدهکاری‌ ما به مردم است

وفا غفاریان در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که ACS – خدمات پیشرفته ارتباطی – جزء بدهکاری‌های ما به مردم است گفت: این سرویس چند بخش دارد که بخش فنی آن عملیاتی و سرورهای آن کاملا نصب شده و بخش‌هایی که باید نزد مصرف کننده و استفاده کننده نهایی گذاشته شود، شبکه‌ها و سوئیچ‌ها در شهرهای مختلف نیز تست شده است.
او افزود: تقریبا در همکاری با دانشگاه‌هایی که کتابخانه دیجیتالی و یا اماکن سیاحتی در اختیار دارند تا به حال نتوانستیم به تفاهمی برسیم که بتواند تامین محتوا کند.
غفاریان با تاکید بر اینکه در زمینه تامین محتوا مشکل داریم گفت: یکسری مسائل مرتبط به تنظیم مقررات است مثلا تعرفه‌ها حتی اگر کوتاه‌مدت یا موقت باشد باید مشخص شود و دومین موضوع نحوه توزیع این سرویس است که ما ترجیح می‌دهیم از طریق مخابرات این کار صورت نگیرد و ویدیوکلوپ‌ها یا بخش خصوصی به نوعی درگیر آن باشند، اما هنوز ساختار آن شکل نگرفته است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر پایلوتی محدود را در سطح شهر تهران راه‌اندازی کرده و سعی می‌کنیم که حداقل یکبار کل این سیستم را آزمایش کنیم.
رییس هیات مدیره مخابرات گفت: درصدی از درآمد و هزینه‌ای که از مردم برای دریافت این سرویس می‌گیریم به خود تامین کننده محتوا داده می‌شود که هنوز تعرفه‌ی آن نهایی نشده است.
غفاریان اظهار امیدواری کرد: موانع و کمبودها در این زمینه مرتفع شده و سیستم را به مرحله نهایی نزدیکتر کنیم؛ این کار بحث جدیدی است بنابراین کندتر از سرعتی که مدنظر ما بود انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا