ارتباطات

خدمات پیشرفته ارتباطی جزء بدهکاری‌ ما به مردم است

وفا غفاریان در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که ACS – خدمات پیشرفته ارتباطی – جزء بدهکاری‌های ما به مردم است گفت: این سرویس چند بخش دارد که بخش فنی آن عملیاتی و سرورهای آن کاملا نصب شده و بخش‌هایی که باید نزد مصرف کننده و استفاده کننده نهایی گذاشته شود، شبکه‌ها و سوئیچ‌ها در شهرهای مختلف نیز تست شده است.
او افزود: تقریبا در همکاری با دانشگاه‌هایی که کتابخانه دیجیتالی و یا اماکن سیاحتی در اختیار دارند تا به حال نتوانستیم به تفاهمی برسیم که بتواند تامین محتوا کند.
غفاریان با تاکید بر اینکه در زمینه تامین محتوا مشکل داریم گفت: یکسری مسائل مرتبط به تنظیم مقررات است مثلا تعرفه‌ها حتی اگر کوتاه‌مدت یا موقت باشد باید مشخص شود و دومین موضوع نحوه توزیع این سرویس است که ما ترجیح می‌دهیم از طریق مخابرات این کار صورت نگیرد و ویدیوکلوپ‌ها یا بخش خصوصی به نوعی درگیر آن باشند، اما هنوز ساختار آن شکل نگرفته است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر پایلوتی محدود را در سطح شهر تهران راه‌اندازی کرده و سعی می‌کنیم که حداقل یکبار کل این سیستم را آزمایش کنیم.
رییس هیات مدیره مخابرات گفت: درصدی از درآمد و هزینه‌ای که از مردم برای دریافت این سرویس می‌گیریم به خود تامین کننده محتوا داده می‌شود که هنوز تعرفه‌ی آن نهایی نشده است.
غفاریان اظهار امیدواری کرد: موانع و کمبودها در این زمینه مرتفع شده و سیستم را به مرحله نهایی نزدیکتر کنیم؛ این کار بحث جدیدی است بنابراین کندتر از سرعتی که مدنظر ما بود انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا