فضای کار برای فعالیت شرکت های قانونی گوشی تلفن همراه سخت شده است

“پدرام الیکایی” در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: بالا بودن تعرفه مانع از رقابت شرکت های قانونی با قاچاقچیان شده است و به همین دلیل نیز بیش از 95 درصد از سهم بازار به گوشی های بدون گارانتی رسمی اختصاص داده شده است.
وی با اشاره به تاثیر کاهش 15 درصدی تعرفه کنونی(تعرفه 25 درصدی) در بازار تلفن همراه خاطر نشان کرد: با تصویب تعرفه 10 درصدی قیمت تمامی گوشی های گارانتی دار و بدون گارانتی با کاهش روبرو می شوند و در پی آن فعالیت تمامی واردکنندگان غیرقانونی به شدت کاهش می یابد.
الیکایی تصریح کرد: با افزایش فعالیت شرکت های قانونی شاهد تنوع بیشتر در عرضه تمامی برندهای گوشی تلفن همراه در بازار خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت نامداران ارتباطات همراه  تصریح کرد: تعرفه واردات گوشی تلفن همراه بالغ برسه  سال است که با هدف حمایت از تولید داخل افزایش یافته است.
به گفته الیکایی سیاست افزایش تعرفه که ابتدا از 4 درصد به 60 درصد و سپس به 25 درصد تغییر یافت، نتوانست راه را برای تولید گوشی تلفن همراه در کشور هموارکند و طی سه  سال گذشته نه تنها تولید کنندگان گوشی نتوانستند به تعهدات خود مبنی بر تولید سالانه 2 میلیون دستگاه عمل کنند، بلکه سبب شد تا بازار قاچاق این کالا در کشور روز به روز رونق بیشتری گیرد.
129/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا