صنعت داخلی با نیازهای بازار همخوانی ندارد

تولید یک محصول، زنجیره‌ای از صنایع مرتبط با هم است و متأسفانه نیازهای بازار کشور با تکنولوژی موجود در داخل همخوانی ندارد.
حسین میری، مسئول بخش سخت‌افزار شرکت گسترش انفورماتیک ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در زمینه مشکلات تولید کیوسک‌های اطلاع‌رسانی (کیوسک‌های الکترونیکی اطلاعاتی شهری که چند صباحی است تولید آن در ایران مورد توجه مسؤولین قرار گرفته است)، گفت: با وجود اینکه توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم برای تولید کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در کشور وجود دارد، بخش‌های دیگر مرتبط با این صنعت جوابگوی تولید محصولات هم ردیف محصولات خارجی نیست.
وی اضافه کرد:تولید یک محصول، زنجیره‌ای از صنایع مرتبط با هم است و متأسفانه نیازهای بازار کشور با تکنولوژی موجود در داخل همخوانی ندارد، در حال حاضر محصولات چینی با قیمت کمتر و طراحی زیباتر در مقایسه با محصولات ایرانی جذابیت بیشتری برای مشتریان دارد.
مسئول بخش سخت‌افزار شرکت گسترش انفورماتیک ایران در پاسخ به سؤالی درباره قوانین موجود در کشور برای حمایت از صنعت داخلی از جمله تولید کیوسک‌های اطلاع‌رسانی عنوان کرد: اگرچه قوانینی برای حمایت از صنعت داخل در مناقصه‌ها وجود دارد اما پیاده‌سازی و عمل به این قوانین نیاز به کنترل بیشتری دارد.
وی در پایان درباره همکاری‌های بین‌المللی برای تولید کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در کشور اظهار داشت: شرایط کنونی حاکم بر جهان از یک سو و تاخیرها و بروکراسی اداری حاکم بر شرکت‌های بزرگ و عدم عمل به تعهدات در موعد مقرر از سوی دیگر مانع از ایجاد یک همکاری پایدار و طولانی مدت می‌شود.
به دگزارش ایلنا، شرکت گسترش انفورماتیک ایران یکی از شرکت‌های داخلی است که در کنار سایر فعالیت‌هایش در زمینه تولید کیوسک‌های اطلاع‌رسانی نیز مشغول به فعالیت‌ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا