فروش گوشی هوشمند 17 درصد رشد می کند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از سافت پدیا، اگر چه انتظار می رود فروش همه گوشی های تلفن همراه تا پایان سال 10 درصد کاهش یابد اما تحقیقات TSR نشان داده که فروش گوشی های هوشمند 20 درصد افزایش خواهد یافت و تا پایان سال به 6/183 میلیون دستگاه می رسد.
بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی TSR درخواست برای گوشی های هوشمند در حال افزایش است که آن هم از گسترش سرویس های شبکه 3G ، ارایه سرویس هایی که قابلیت استفاده از اینترنت را فراهم می کنند و نیز امکان دسترسی به نرم افزارها از طریق فروشگاه های کاربردی و آنلاین ناشی می شود.
بنابراین انتظار می رود گوشی های هوشمند 9/27 درصد سهم بازار گوشی تلفن همراه را از آن خود کند.
در میان سازندگان گوشی، باز هم پیش بینی می شود نوکیا با 7/34 درصد بیشترین میزان سهم را از آن خود کند اگر چه گوشی های پیشرفته این شرکت با درخواست کمی در طول سال گذشته مواجه شد.
بر اساس گزارش TSR شرکت نوکیا در صدد است در آینده در ساخت گوشی هایش از دو سیستم عامل سیمبیان و Maemo استفاده کند.
دومین جایگاه در بازار گوشی های هوشمند به شرکت کانادایی RIM که هم اکنون سهم زیادی از بازار آمریکای شمالی را در اختیار دارد تعلق می گیرد و سومین مکان متعلق به اپل با گوشی آیفون است.
سامسونگ باید سهم زیادی از بازار را در طول سال جاری از آن خود کند و پس از آن شرکت تایوانی HTC که در حال تلاش برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار است قرار می گیرد.
در بخش بازار سیستم عامل گوشی های هوشمند، پیش بینی می شود سیمبیان با 44 درصد سهم بازار پیشرو باشد، اما آشکاراست که این پلات فورم در حال از دست دادن بخشی از سهم خود است.
در لیست بهترین و محبوب ترین سیستم عامل ها بلک بری دومین جایگاه را به خود اختصاس داده و سپس ویندوز موبایل رتبه سوم را دارد و پس از آن سیستم عامل آیفون در جایگاه بعدی قرار می گیرد.
انتظار می رود سیستم عامل اندرویید گوگل سهم کمی از بازار را در طول سال 2009 با فروش 2/6 میلیون دستگاه مجهز به اندرویید به خود اختصاص دهد با این حال پیش بینی می شود سهم این سیستم عامل در طولانی مدت افزایش یابد.
19/135

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا