اقتصاد ایرانفیدفید برتر

وضعیت ممنوعیت واردات آیفون به‌کجا رسید؟

به‌روزترین‌ها| گمرک با صدور بخشنامه‌ای، جزئیات حقوق ورودی گوشی‌های تلفن همراه در بخش‌های مسافری و تجاری برای سال جاری را اعلام کرد. طبق این بخشنامه، واردات گوشی‌های تلفن همراه با برند اپل (آیفون مدل ۱۴ و جدیدتر) همچنان ممنوع است.

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که حقوق ورودی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند با ارزش کمتر از ۱۵۰ دلار در بخش تجاری معادل ۱۰ درصد خواهد بود. همچنین، حقوق ورودی گوشی‌های مشابه در بخش مسافری ۱۶ درصد تعیین شده است.

برای گوشی‌های هوشمند با ارزش بین ۱۵۰ تا ۶۰۰ دلار، حقوق ورودی تجاری پنج درصد و حقوق ورودی بخش مسافری شش درصد معین شده است.

در بخش واردات گوشی‌های تلفن همراه با ارزش بالای ۶۰۰ دلار نیز اعلام شده که از آغاز سال جاری، حقوق ورودی تجاری آنها معادل ۱۵ درصد و در سایر رویه‌ها از جمله مسافری و پستی، معادل ۳۰ درصد دریافت می‌شود.

شایان ذکر است که ممنوعیت واردات گوشی‌های تلفن همراه با برند اپل (مدل ۱۴ و جدیدتر) همچنان به قوت خود باقی است. این محدودیت ابتدا در سال گذشته اعمال شد و هدف از آن کنترل ارزبری و جلوگیری از خروج ارز از کشور عنوان شد. از آن زمان تاکنون واردات مدل‌های جدید آیفون به کشور ممنوع اعلام شده و این تصمیم کماکان اجرا می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا