اقتصاد ایرانانرژیبازارفیدفید برتر

4 میلیون مشترک برق، قبض رایگان دریافت کردند؛‌ پیش بینی کاهش 2 هزار مگاواتی مصرف برق با کاهش دما

با کاهش دما در روزهای اخیر، عبدالامیر یاقوتی مدیرکل امور انرژی توانیر، پیش‌بینی کرد که مصرف برق به میزان ۲ هزار مگاوات کاهش خواهد یافت و به ۷۷ هزار مگاوات خواهد رسید.

به گزارش به‌روزترین‌ها؛ مدیرکل امور انرژی توانیر اعلام کرد: به دلیل کاهش دما، انتظار می‌رود مصرف برق به میزان ۲ هزار مگاوات کاهش یابد و به حدود ۷۷ هزار مگاوات برسد.

عبدالامیر یاقوتی توضیح داد: تعدیل دما در روزهای اخیر به کاهش متوسط مصرف برق کمک کرده است. با این حال، همچنان نیاز است که شهروندان در صرفه‌جویی و استفاده بهینه از برق همکاری کنند. تنظیم دمای سیستم‌های سرمایشی بر روی دمای آسایش و پرهیز از استفاده از تجهیزات پرمصرف در ساعات پیک، می‌تواند در تضمین تأمین برق کمک‌کننده باشد.

همچنین، از ابتدای خرداد تاکنون، حدود ۱۵ میلیون قبض مشمول پاداش مدیریت مصرف شده‌اند و این در قبض‌ها اعمال شده است. ۴ میلیون مشترک نیز قبض رایگان دریافت کرده‌اند. بیش از ۷۵ درصد از مشترکان مصرفی کمتر از الگو دارند و مدیریت خوبی بر مصرف برق خود اعمال کرده‌اند. در عین حال، ۲ درصد مشترکان بیش از ۲.۵ برابر الگوی مصرف برق دارند که این مقدار بیش از ۱۰ درصد مصرف بخش خانگی است.

افزایش 15 درصدی مصرف برق در تهران

شایان ذکر است طی روزهای قبل با افزایش دما، مصرف برق نیز به گفته کامبیز ناظریان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نیز 15درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل برای سیستم های سرمایشی و کولرها افزایش یافته بود.

به طوری که وی در 24 مردادماه اعلام کرد: امسال در این ماه با هدف تامین آسایش و آرامش هموطنان، یک هزار و ۱۵۰ میلیون کیلووات ساعت در ساعات اوج بار به منظور تامین برق مورد نیاز سامانه‌های سرمایشی در شبکه برق پایتخت توزیع شده است.

به گفته ناظریان در ساعات اوج مصرف برق، افزایش بهره مندی از سامانه‌های سرمایشی فشار مضاعفی را به شبکه برق وارد می‌کند، به همین دلیل از هموطنان درخواست داریم با رعایت راهکار‌های ساده، همچون پرهیز از استفاده از دور تند کولر‌های آبی، تنظیم دمای کولر‌های گازی بر روی عدد ۲۵ یا حداقل ۲۴ درجه و نصب سایه بان بر روی کولر‌های آبی به کاهش مصرف برق در این بخش کمک کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا