اقتصاد ایرانبازارمسکن

آغاز ساخت مسکن اقتصادی 25 متری با وام 4 ساله در ماهدشت کرج

صبح امروز، عملیات اجرای طرح مسکن اقتصادی در متراژ های ۲۵ تا ۸۰ متر مربع در ماهدشت کرج آغاز شد. مسئول پروژه اعلام کرد که این واحدها در قالب تعاونی و با هزینه متقاضیان ساخته می‌ شوند و تا ۴۸ ماه آینده به متقاضیان تحویل داده خواهند شد.

به ‌گزارش به‌روزترین‌ها، صبح امروز عملیات کلنگ‌ زنی ۳۳۰۰ واحد مسکونی به صورت مجتمع هوشمند و در واحد هایی با متراژ های ۲۵ تا ۸۰ متر مربع در منطقه ماهدشت کرج انجام شد. همچنین برخی از واحدها با مساحت ۱۲۰ متر مربع نیز طراحی شده‌ اند.

خشایار باقرپور مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌ های شهر تهران، توضیح داد که از چند ماه پیش مباحث حقوقی، تأمین زمین و انعقاد قرار دادها برای طرح مسکن اقتصادی آغاز شده است. این طرح که در نمایشگاه صنعت ساختمان سال گذشته رونمایی شده بود، امروز رسماً اجرای آن شروع شد.

باقرپور: واحدهای بزرگ مساحت دیگر برای بسیاری از متقاضیان قابل دسترس نیستند و مردم به محصولاتی جدید در سبد مسکن‌ ها نیاز دارند

باقرپور با بیان نیاز جامعه و کلان‌ شهرها به مسکن‌ های کوچک متراژ، اعلام کرد: واحدهای بزرگ مساحت دیگر برای بسیاری از متقاضیان قابل دسترس نیستند و مردم به محصولاتی جدید در سبد مسکن‌ ها نیاز دارند.

وی افزود: در دوره فعلی ناترازی انرژی، ساختمان‌ های سنتی بهره‌ وری کمتری دارند و به هدر رفت انرژی منجر می‌ شوند.

ساخت مسکن اقتصادی با وام‌ های قرض‌ الحسنه ۴ ساله

این مسئول همچنین بیان کرد: مدل اجرای پروژه مسکن اقتصادی مبتنی بر تعاون است و قیمت واحدهای این پروژه حدود ۳۰ میلیون تومان به ازای هر متر مربع خواهد بود. برای متقاضیان، وامی تصفیه‌ الحسنه با دوره بازپرداخت چهار ساله در نظر گرفته شده که ۳۵ درصد از هزینه نهایی واحدها را پوشش می‌ دهد.

باقرپور: ساخت مسکن اقتصادی با متراژ کم باید ادامه یابد تا به کمبود هایی که در بازار وجود دارد پاسخ داده شود

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌ های شهر تهران تأکید کرد: ساخت مسکن با متراژ کم باید ادامه یابد تا به کمبود هایی که در بازار وجود دارد پاسخ داده شود.

باقرپور درباره نحوه تأمین مالی پروژه گفت: که این پروژه از طریق آورده متقاضیان و به صورت تعاونی اجرا می‌ شود. همچنین برای دریافت وام نیز مذاکرات لازم با بانک‌ ها انجام شده است و همه پیش‌ بینی‌ های حقوقی و انضباط مالی برای اجرای صحیح این طرح صورت گرفته است.

بدین ترتیب، طرح مسکن اقتصادی با هدف پاسخ به نیاز جامعه و افزایش بهره‌ وری انرژی در ساختمان‌ ها، به مرحله اجرا گذاشته شد و با وعده ساخت و تحویل واحدهای مسکونی در مدت ۴۸ ماه، به یکی از پروژه‌ های مهم ساخت و ساز کشور تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا