امنیتبازارتبلتسخت‌افزارفناوریفیدفید برترفین تک و فناوریموبایل

تغییرات شگفت‌انگیز در اندروید 15 که زندگی را متحول می‌کند

گوگل با عرضه اندروید 15 برای دستگاه‌ های پیکسل خود، تجربه‌ ای نوین از امنیت و بهره‌ وری را به کاربران ارائه می‌ دهد. این ارتقاء شامل ویژگی‌ های حفاظتی جدید در برابر سرقت، فضای خصوصی برای اپلیکیشن‌ های حساس، و بهبود های قابل‌ توجه در دستگاه‌ های تاشو و تبلت‌ ها است.

این اقدام در حالی صورت می‌ گیرد که استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش ایمنی و حفاظت از داده‌ ها در تلفن‌ های همراه به یک ضرورت تبدیل شده است. با ارائه قفل‌ های هوشمند و امکانات امنیتی جدید، گوگل نشان می‌ دهد که امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران در اولویت قرار دارد.

به‌روزترین‌ها| گوگل به‌ تازگی نسخه جدید سیستم‌ عامل اندروید 15 را برای دستگاه‌ های پیکسل خود ارائه کرده است که شامل ویژگی‌ های متعدد جدیدی در حوزه حفاظت از سرقت، فضای خصوصی برای اپلیکیشن‌ های حساس، و بهبود هایی برای دستگاه‌ های تاشو و تبلت‌ ها است.

این سیستم‌ عامل در ابتدا ماه گذشته از طریق پروژه متن‌ باز اندروید عرضه شد، اما هنوز به گوشی‌ ها و تبلت‌ های پیکسل یا دیگر دستگاه‌ های اصلی اندروید دسترسی نداشت.

قدرت هوش مصنوعی در تشخیص و پیشگیری از سرقت

از جمله ویژگی‌ های جدید مهم، یک قفل تشخیص سرقت است که با استفاده از هوش مصنوعی به محافظت از داده‌ های کاربران کمک می‌ کند. گوگل در یک پست وبلاگی توضیح می‌ دهد که اگر گوشی شما تشخیص دهد که ربوده شده است و سارق تلاش می‌ کند با دوچرخه، وسیله نقلیه یا با پای پیاده فرار کند، دستگاه شما به طور خودکار قفل می‌ شود.

تغییرات شگفت‌انگیز در اندروید 15 که زندگی را متحول می‌کند

قفل از راه دور ویژگی دیگری است که به شما امکان می‌ دهد از هر دستگاه دیگری، با استفاده از شماره تلفن و یک بررسی امنیتی ساده، دستگاه خود را به سرعت قفل کنید. این ویژگی‌ ها اکنون برای بیشتر دستگاه‌ های اندروید 10 به بالا در دسترس است.

دستگاه‌ های اندرویدی مدت‌ها ست که این امکان را برای کاربران فراهم کرده‌ اند که اپلیکیشن‌ های خاصی را با اثر انگشت یا رمز عبور ایمن‌ سازی کنند. با اندروید 15، گوگل این قابلیت را مستقیماً در سیستم‌ عامل پیکسل از طریق ویژگی‌ ای به نام فضای خصوصی ادغام کرده است.

پشتیبانی اندروید 15 از تبلت‌ها و تاشوها

این ویژگی جدید به کاربران امکان می‌ دهد برنامه‌ های حساس، مانند برنامه‌ های بانکی یا سلامتی را ایمن کنند و مطمئن شوند که محتوای آن‌ ها و اعلان‌ های مرتبط به‌ طور کامل پنهان می‌ مانند. فضای خصوصی حتی می‌ تواند روی دستگاه شما نامرئی شود تا حریم خصوصی بیشتری ایجاد کند. این ویژگی عمدتاً از احراز هویت اثر انگشت استفاده می‌ کند، هرچند کاربران می‌ توانند یک قفل سفارشی برای امنیت بیشتر تعیین کنند.

ویژگی‌ های جدید اندروید 15 برای تبلت‌ ها و دستگاه‌ های تاشو شامل امکان پین و آنپین کردن نوار وظیفه روی صفحه است. این به کاربران امکان می‌ دهد تا چیدمان خود را مدیریت کنند و برنامه‌ های مورد علاقه‌ شان، مانند Google Photos یا Gmail، را در دسترس سریع‌ تر و کارایی بهتر داشته باشند.

تغییرات شگفت‌انگیز در اندروید 15 که زندگی را متحول می‌کند

نشریه ReadWrite گزارش داده بود که نسخه بتای اندروید 15 اوایل امسال منتشر شد و توسعه‌ دهندگان پیش از این فرصت داشتند ویژگی‌ هایی مانند واقعیت افزوده، ارتباط بهتر و کنترل‌ های دوربین درون‌ برنامه‌ای را آزمایش کنند.

تجربه کاربری بهبود یافته با امکانات جدید گوگل

اندروید 15 نه تنها نشان‌ دهنده تعهد گوگل به امنیت و حفظ حریم خصوصی است، بلکه گامی رو به جلو در تطبیق‌ پذیری فناوری با نیازهای روزافزون کاربران محسوب می‌ شود. ویژگی‌ های جدید مانند تشخیص سرقت و فضای خصوصی، فراتر از پاسخ به تهدیدات فعلی، زمینه‌ ساز ایجاد بستری امن برای تعامل دیجیتال کاربران خواهد بود.

اگرچه امنیت در سیستم‌ عامل‌ های موبایلی همواره مورد توجه بوده، اما گوگل با این به‌ روزرسانی نشان می‌ دهد که چگونه فناوری می‌ تواند امنیت را فراتر از حالت‌ های سنتی گسترش دهد و تجربیات کاربری بهتری را ارائه کند. ارائه این ویژگی‌ ها تاکیدی بر اهمیت نوآوری در عصر دیجیتال است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا