فولکسواگن فروش مستقیم خودروهای برقی را در اروپا متوقف میکند
گروه فولکسواگن قصد دارد مدل فروش مستقیم به مصرفکننده (DTC) برای خودروهای برقی را در اروپا کنار بگذارد. این تصمیم بهدلیل پیچیدگیها و پذیرش کند این خودروها در بازارهای اروپایی اتخاذ شده است.
این شرکت خودروسازی در حال ارزیابی مجدد مدل فروش آژانس خود برای خودروهای برقی است و قصد دارد تعدادی از کارخانهها را تعطیل و هزاران شغل را کاهش دهد. این تغییر استراتژیک به بخشی از یک بازسازی بزرگتر در راستای کاهش هزینهها و تسریع در فرآیندهای تولید تبدیل شده است.
بهروزترینها| گروه فولکسواگن در حال بررسی تغییرات در استراتژی فروش خودروهای برقی خود است. این شرکت قصد دارد مدل فروش مستقیم به مصرفکننده (DTC) که از مدل تسلا الهام گرفته شده است، را در بازارهای عمده اروپا کنار بگذارد. به نظر میرسد این تصمیم به علت پیچیدگیها و پذیرش کند خودروهای برقی اتخاذ شده باشد.
شرکت خودروسازی مذکور در یک بیانیه مطبوعاتی به چالشهای پیش روی خود در انجام همزمان فروش مستقیم به مصرفکننده برای خودروهای برقی و عملیات سنتی فروش برای خودروهای احتراق داخلی اشاره کرده است. مارکو شوبرت عضو هیئت مدیره این شرکت خودروسازی گفته است: با توجه به شرایط چالشبرانگیز، باید دوباره ارزیابی کنیم که آیا مدل فعلی آژانس برای خودروهای برقی بهترین تجربه ممکن را برای مشتری فراهم میکند.
پایان فروش مستقیم فولکسواگن در اروپا
این تغییر استراتژی فولکسواگن نشاندهنده یک انحراف از روندی است که توسط تسلا ایجاد شده است. تسلا با موفقیت مدل فروش مستقیم به مصرفکننده را پیادهسازی کرده است، به طوری که از دلالان سنتی عبور کرده و خودروهای خود را مستقیماً به مصرفکنندگان از طریق فروشگاهها و پلتفرم آنلاین خود میفروشد. بسیاری از خودروسازان قدیمی، تلاش کردهاند تا روش تسلا را در بازار خودروی اروپا، که تحت قوانین شدید نظارتی است، تقلید کنند.
مدل فروش مستقیم این شرکت خودروسازی برای خودروهای برقی شامل همکاری با نمایندگان است که در آنها درآمد ثابت بدون نیاز به هزینههای بازاریابی یا موجودی انبار به دست میآید. این مدل از سال 2020 در فرانسه، آلمان، لهستان، اسپانیا و بریتانیا برای برندهای فولکسواگن، آئودی، اشکودا و خودروهای تجاری این شرکت خودروسازی پیادهسازی شده است.
کاپرا فروش مستقیم را ادامه میدهد
با این حال، برند کاپرا (Cupra) تنها برندی است که همچنان مدل فروش مستقیم را در سراسر اروپا ادامه خواهد داد. استثنا در این میان ایرلند است که در آن تمامی خودروهای فولکسواگن، صرفنظر از نوع پیشرانه، مستقیماً به مصرفکنندگان فروخته میشود.
این تغییر در راستای یک بازسازی عمده در این شرکت خودروسازی است که هدف آن کاهش هزینهها و سادهسازی عملیات است. این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد سه کارخانه در آلمان را تعطیل کند، که این اتفاق اولین بار در تاریخ 87 ساله آن خواهد بود. علاوه بر این، شرکت خودروسازی مذکور قصد دارد دهها هزار شغل را کاهش دهد و حقوق 10 درصد از کارکنان باقیمانده خود را کاهش دهد.
این بازسازی شامل تلاشهایی برای تسریع فرآیند تولید و توسعه است، به طوری که هدف آن کاهش زمانهای چرخه توسعه پروژهها باشد. همچنین فولکسواگن قصد دارد کارخانه آئودی در بروکسل بلژیک را تعطیل کند که در آن خودروی آئودی Q8 e-tron تولید میشود. تعطیلی این کارخانه که برای 28 فوریه 2025 برنامهریزی شده است، منجر به از دست دادن حدود 3 هزار شغل خواهد شد.