خریداران سهام مخابرات سهامداران کنترلی آن خواهند بود

“حسن قالیباف اصل” روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: گروه خریدار سهام این شرکت مدیریت این شرکت را برعهده خواهند گرفت.
به گفته وی، با ورود بخش خصوصی به این شرکت امکان بروز توانمندی ها و ایده های جدید
بخش خصوصی ایجاد و توان درآمدی آن نیز بالفعل خواهد شد که نتیجه این امر نیز اثر مثبت در بازار سرمایه کشور خواهد داشت.
وی با بیان آنکه افزایش سهامداران در بورس و اوراق بهادار تا زمان واگذاری سهام مخابرات مشخص نیست، ‌اظهار داشت:‌ میزان و ترکیب سهامداران تنها در روز واگذاری مشخص می شود.
وی تصریح کرد: به طور حتم خریداران سهام مخابرات افرادی از درون و یا بیرون بازار هستند که با دریافت کد معاملاتی به بازار سرمایه وارد می شوند.
قالیباف اصل با بیان آنکه‌ با واگذاری سهام مخابرات، سهام بزرگترین شرکت بورسی واگذار می شود، گفت: قرار است در این واگذاری بلوک مدیریتی 50 بعلاوه یک سهم از سهام شرکت
واگذار شود.
مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار در خصوص خریداران خارجی این بلوک نیز، گفت: در صورتی که خریداران خارجی تقاضای خود را به سازمان خصوصی سازی ارایه دهند، براساس مقررات تنها امکان خرید 28 درصد از سهام را دارا هستند.
وی با بیان آنکه خریداران باید تقاضای خود را به سازمان خصوصی سازی ارایه و رزومه خود را نیز تحویل دهند تا اهلیت آنها مشخص شود، اظهار داشت: با توجه به اعلام هیات عالی واگذاری متقاضی خارجی برای خرید این سهام وجود دارد.
گفتنی است براساس برنامه ها قرار است بلوک 50 بعلاوه یک سهم مخابرات در روز 25 شهریور ماه در بورس عرضه شود.
براین اساس، تعداد 22 میلیارد و 936 میلیون و 827 هزار و 827 سهم (معادل50 درصدی به علاوه یک سهم) از سهام شرکت مخابرات به طور یکجا و نقد یا نقد و اقساط (20 درصد نقد و 80 درصد اقساط) در بورس اوراق بهادار عرضه می­شود.
این تعداد از سهام در بازار اول عرضه شده و قیمت پایه برای هر سهم سه هزار و 400 ریال در نظر گرفته شده است.
کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که سه درصد ارزش سهام مورد معامله براساس قیمت پایه را به صورت نقدی یا ضمانتنامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا