خصوصي سازي شبکه تلفن همراه در لبنان بازهم به تاخير افتاد

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”، يک مقام آگاه در اين باره گفت که دو شبکه تلفن همراه لبنان قرار بود تا پايان اين ماه بفروش برسد اما به دليل وجود برخي مشکلات اين اجراي آن کار به تاخير افتاده و شرکت هايي داراي تعهد  مي توانند تا پايان سال به فعاليت خود ادامه دهند.
تحليل گران اقتصادي و تجاري وضعيت بغرنج سياسي را يکي از دلايل تاخير اجراي اين طرح مي دانند و معتقدند که دولت پشتوانه سياسي براي اجراي خصوصي سازي شبکه هاي اين کشور را ندارد.
اين مقام آگاه که نامش ذکر نشد، افزود : دولت لبنان در سال 2001 ميلادي دو مجوز اپراتور ارتباطي را بر اساس قراردادي 10ساله با نام BOT در اختيار دو شرکت ارتباطي “ليبن سل”و”سليس”قرارداد اما اين مجوزها را در سال 2004ميلادي فسخ کرد.
وي گفت : بعد ازاين دولت از سرمايه گذاران خارجي براي شرکت در مزايده دعوت کرد که در نتيجه امتياز اپراتورهاي مربوطه به “زاين” و” آلفا” واگذار شد.
اين مقام آگاه افزود:ارزش تعيين شده براي فروش اين دو شبکه از سوي دولت حدود سه ميليارد دلار اعلام شده بود.
اين مقام آگاه گفت:با اجراي خصوي سازي شبکه تلفن همراه دولت از درآمد يک ميليارد دلاري که سالانه از اين بخش عايدش مي شود ،محروم خواهد شد.
وي تعداد کاربران لبنان را  بيش از يک ميليون نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه را در اين کشور 30درصد اعلام کرد.
کشور آسيايي لبنان  با 10هزار و 400کيلومتر مربع مساحت و سه ميليون و 678هزارنفر جمعيت در غرب درياي مديترانه واقع شده و پايتخت آن بيروت است.
134/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا