اپراتورها براي سرمايه گذاري در خاورميانه دندان تيز کرده اند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “البوابا” تعداد کاربران تلفن همراه در خاورميانه سالانه 25/30 درصد رشد داشته و تا پايان ژوئن 2007 ميلادي به 77/146 ميليون نفر رسيده است.
متخصصان صنعتي بر اين باورند که ظرفيت بالاي تجارت تلفن همراه در خاورميانه مي تواند موجب کاهش هزينه هاي تماس در اين منطقه شود.
شرکت شبکه اي تلفن همراه (MVNOs) که سرويس هاي موبايلي را براي کاربران خود فراهم مي کنند، خطوط زميني را در اروپا، آمريکا و بخش هايي از آسيا تغيير داده اند.
در حال حاضر اولين شرکت واسط  اپراتورها( MVNO ) در خاورميانه فعاليت خود را آغاز کرده است و طي يک سري مذاکراتي که در 26 تا 28 مي انجام خواهد داد رقابت اپراتورها را براي ارايه سرويس هاي تلفن همراه در خاورميانه فشرده تر مي کند.
اپراتورهاي واسطه  سرويس هاي تلفن همراه را با حجم بالا و قيمت مناسب از اپراتورهاي تلفن همراه خريداري مي کنند و با قيمت مناسب در اختيار کاربران قرار مي دهند.
براي مثال “ويرجين موبايل” در 6 کشور از جمله بريتانيا، آمريکا و آفريقاي جنوبي سرويس هاي تلفن همراه ارايه مي دهد.
در حال حاضر 300 شرکت MVNO در سراسر جهان فعال است و در برخي کشورها تعداد اين اپراتورهاي واسطه از اپراتورهاي اصلي  بيشتر مي شود.
براي مثال در آمريکا 60 اپراتور MVNO و 13 اپراتور اصلي فعال هستند و در بريتانيا 25 اپراتور واسطه و 5 اپراتور شبکه اي فعاليت مي کنند.
در ميان شرکت هايي که در بخش اپراتورهاي واسطه فعاليت ميليارد ها دلار سرمايه گذاري مي کنند، شرکت FRiENDi در دبي با  بيش از 12 کشور در منطقه مذاکراتي انجام داده است.
112/ 14

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا