روستاييان بريتانيا بيشتر از شهرنشينان به پهن باند دسترسي دارند

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “پابليک تکنولوژي”، در اين تحقيق مشخص شد که هم اکنون 59 درصد خانواده هاي مناطق روستايي بريتانيا پهن باند دارند که اين رقم  2 درصد بيشتر از خانواده هاي شهري است.
آفکام رگولاتوري بريتانيا اين گزارش را منتشر کرد تا نشان دهد بريتانيايي ها چطور از سرويس هاي بي سيم و پهن باند استفاده مي کنند.
در بريتانيا پهن باند اولين بار در سال 2000 معرفي شد. خانواده هاي روستايي بريتانيا جزو اولين افرادي بودند که از اين سرويس استفاده کردند و آن زمان اين نگراني بوجود آمد که شکاف ديجيتالي بين مناطق شهري و روستايي در حال پديدار شدن است.
اما گسترش سريع سرويس هاي پهن باند در کشور به اين معنا است که هم اکنون بيشتر نقاط بريتانيا به اين سرويس دسترسي دارند و اين گزارش نيز نشانه اي بر پايان شکاف ديجيتالي در اين کشور است.
اين تحقيق نشان مي دهد که به طور متوسط  12 درصد خانواده هاي بريتانيايي براي برقراري تماس تلفني فقط به تلفن همراه اکتفا مي کنند و بالاترين تعداد در منطقه “ويلز” با 19 درصد ،  ايرلند شمالي 11 درصد ، در انگليس 12 درصد بودهاست.
اسکاتلند تنها منطقه اي بود که در آن استفاده از پهن باند  2 درصد کاهش داشته و از 14 درصد در سال گذشته به 12 درصد رسيده است.
در ميان شهرهاي بريتانيا  “منچستر”  28 درصد خانواده ها تلفن همراه محورهستند يعني فقط از موبايل براي برقراري تماس استفاده مي کنند و اين شهر در اين زمينه مقام نخست را در اين کشور دارد.
در اين تحقيق همچنين مشخص شد که 85 درصد خانواده ها در بريتانيا تلويزيون و22 درصد راديوي ديجيتالي  DAB دارند.
در اين تحقيق همچنين مشخص شد که انگليسي ها بيشتر از بقيه مناطق ولز و اسکاتلند و ايرلند  وقت خود را پاي اينترنت مي گذرانند
در اين تحقيق شرايط هر منطقه بريتانيا به تفکيک اعلام شده که  به شرح زير است:
*انگليس
در انگليس 30 درصد مردم به طور آنلاين از محتواي تلويزيون وراديو استفاده مي کنند و اين رقم  در لندن به 40 درصد رسيده است.
براساس اين آمار  13 درصد انگليسي ها از اينترنت براي برقراري تماس صوتي (VoIP) استفاده مي کنند و لندني ها با 20 درصد بيشترين رقم را به خود اختصاص داده اند.
اين درحالي است که فقط چهار درصد افراد بزرگسال در انگليس محتواي ويديويي يا تلويزيون آنلاين تماشا مي کنند، در حالي که اين ميزان در “ليورپول “10 درصد و در “بيرمينگهام” 15 درصد است.
مردم انگليس به غير از برقراري تماس تلفني استفاده هاي ديگري نيز با تلفن همراه دارند و21 درصد ازآنان از تلفن همراه براي دسترسي به اينترنت استفاده مي کنند و اين ميزان در لندن 32 درصد است و افرادي که در مناطق روستايي مانند “دوون” زندگي مي کنند کمترين علاقه را به اينترنت موبايلي دارند.
ايرلند شمالي
کاربران تلفن همراه در ايرلند شمالي بيشتر علاقه مند هستند که از طريق گوشي هاي خود به اينترنت دسترسي داشته باشند اين در اين منطقه  23 درصد جمعيت کاربران را تشکيل مي دهد و همچنين دوبرابر بيشتر از ساير مناطق بريتانيا علاقه مند به تماشاي محتواهاي آنلاين هستند.
در ايرلند شمالي نسبت به ساير نقاط بريتانيا افراد بيشتري به راديو يا آهنگ هاي MP3 دانلود شده در تلفن همراه خود گوش مي دهند به طور متوسط از هر 5نفر يک نفر در ايرلند شمالي اين کاربرد را از تلفن همراه خود دارد.
اسکاتلند
مردم اسکاتلند بيشتر از ساير مناطق بريتانيا علاقه مند هستند که در آن واحد از چند رسانه استفاده کنند بطوري که دو سوم اسکاتلندي ها در حالي که با تلفن همراه خود صحبت مي کنند از اينترنت نيز استفاده مي کنند، اين ميزان در ولز 38 درصد، در انگليس 48 درصد و در ايرلند شمالي 49 درصد است.
ولز
تعداد خانواده هايي که در منطقه ولز فقط تلفن همراه دارند بيشتر از ساير نقاط بريتانيا است اين ميزان در ولز 19 درصد و در کل بريتانيا 12 درصد است.
آفکام اين تحقيق را انجام داد تا بهتر و به طور موثرتري بتواند تنظيم مقررات را گسترش دهد و همچنين شهروندان و مشترکان بهره بيشتري ببرند.
“اد ريچاردز” مدير اجرايي “آفکام” گفت: گزارش ما نشان مي دهد که در تمام بريتانيا استفاده از تمام سرويس هاي ارتباطي رو به رشد است و مردم از راه هاي جديدي براي دسترسي به سرويس هاي ارتباطي قديمي استفاده مي کنند.
113/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا