رابطه ضعف فرهنگي استفاده از موبايل و بروز ناهنجاري هاي ميان فردي

“علي شاه محمدي” به عنوان يک کارشناس در اين باره گفت:  عدم استفاده از فرهنگ مناسب تلفن همراه  باعث شده تا در اين روزها تذکرهايي با مضمون “استفاده از تلفن همراه در اين محل ممنوع است” را در بسياري از اماکن عمومي مشاهده کنيم.
وي افزود: ضعف فرهنگي استفاده از اين پديده نورسيده،اگر يک معضل اجتماعي جدي هم به حساب نيايد، قطعا به بروز نوعي اختلال در روابط ميان فردي منجر مي شود.
اين کارشناس خاطر نشان کرد: در اين روزها شاهد تذکر و اخطارهايي در خصوص عدم استفاده مناسب از گوشي تلفن همراه هستيم  که در برخي از اين موارد اين هشدارها به نوعي چالش هاي جدي تبديل مي شود.
شاه محمدي افزود: اين در حالي است که اين اخطارها هم هنوز خيلي فراگير نشده  است، ولي با اين حال نشان مي دهند که مکالمه هاي تلفني غير معمول به مسئله اي آزاردهنده براي شهروندان از جمله رانندگان و مسافرها و نيز در  امکان عمومي تبديل شده است.
وي معتقد است که استفاده مطلوب از گوشي تلفن همراه، نيازمند آموزش و فرهنگ سازي عمومي است.
موبايل، از جمله فناوري هاي ارتباطي است که حدود 14 سال است که وارد ايران شده و در اين مدت، ضريب نفوذي برابر با 50 درصد پيدا کرده است، اما برغم افزايش و ميزان کمي و عددي، به نظر مي رسد فرهنگ استفاده از آن موضوعي است که  کاملا مغفول مانده است.
هم اکنون برخي کارشناسان حوزه ارتباطات معتقدند که يکي از موثرترين بخش هايي که اتفاقا موظف به فرهنگ سازي در اين عرصه هستند، اپراتورها مي باشند که واردکننده تکنولوژي نيز مي باشند.
ابن کارشناس از عملکرد اپراتورها بويژه اپاتور دوم در عرصه تبليغات و فروش انتقاد کرده و معتقدند شيوه و تکنيک هايي که براي افزايش فروش محصول از سوي اين اپراتور بکار گرفته مي شود نه تنها در هيچ بخشي در خدمت فرهنگ سازي نيست، بلکه در برخي موارد عوارض منفي هم به دنبال دارد.
از جمله اين تبليغات و تکنيک هاي جذب مشتري اعلام تخفيف يا مجاني بودن مکالمات در ساعات 12 شب به بعد است که مشکلات هنجاري و خانوادگي مي توادن در پي داشته باشد.
129/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا