رومينگ همراه اول با شبکه بي سيم روستايي در چهار استان برقرار مي شود

عباس لطفعليان در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:با تغيير زمان بندي در اجراي برنامه رومينگ همراه اول و شبکه WLL روستايي که قرار بود در خردادماه انجام پذيرد، مقرر شد تا اين سرويس در مردادماه در چهار استان فارس ، گيلان، اصفهان و سيستان و بلوچستان فعال شود.
وي در خصوص دلايل تغيير اين زمان بندي گفت: از آنجايي که در سيستم WLL روستايي شماره مشترک مختص تلفن ثابت است ،براي سازگاري آن با شبکه تلفن همراه نيازمند زمان بيشتري بوديم .
لطفعليان ادامه داد:اين مشکلات غيرقابل پيش بيني بود و در تست تماس هاي دريافتي با مشکلاتي مواجه شديم که سبب شد تا زمان اجراي اين پروژه به تعويق بيافتد.
به گفته وي طبق آخرين تصميمات، از ماه آينده ، در هر ماه ارتباط رومينگ همراه اول با 4 استان کشور برقرار مي شود.
مديرکل دفتر روابط بين اپراتورهاي شرکت ارتباطات سيار با تاکيد بر اينکه با اين سيستم مشترک همراه اول مي تواند با شماره تلفن همراه خود در روستاهاي طرف قرارداد از رومينگ استفاده کند،پيش بيني کرد که 5 درصد ترافيک مکالمات در هر استان به شبکه WLL  روستايي اختصاص يابد.
پيش از اين لطفعليان،برقراري ارتباط رومينگ شبكه همراه اول با شبكه GSM روستايى را تا پايان خردادماه امسال وعده داده بود.
گفتني است ارتباط رومينگ همراه اول با شبکه بي سيم روستايي به صورت يك طرفه خواهد بود وفقط مشتركان همراه اول (MCI) مى توانند در شبكه هاى روستايى كه تاكنون تحت پوشش شبكه ارتباطات سيار قرار نگرفته اند ، از تلفن همراه خود استفاده كنند.
در اين طرح ? هزار روستا در سراسر كشور به منطقه تحت پوشش شبكه ارتباطات سيار اضافه مى شود.
سيستم WLL روستايى (تلفن بى سيم روستايى) در روستاهايى كه ارتباط مخابراتى با سيم مقدور نيست به كار گرفته مى شود و تعرفه مكالمات با اين شبكه مانند تلفن ثابت است.
128/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا