10 راه حل براي هزينه هاي مکالمه موبايل در خارج از کشور

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “تري گو”، با آغاز فصل تعطيلات تابستاني و مسافرت هاي خارج از کشور شرکت “آفکام” اقدام به ارايه روش استفاده از تلفن همراه و دانلود اطلاعات از طريق گوشي ارايه کرده است.
شرکت “آفکام” در ژانويه 2008 به اپراتورها در مورد کاهش هزينه هاي مکالمه و ارسال پيام هاي کوتاه در خارج از کشور هشدار داد و بسياري از اپراتورها از اين هشدار تبعيت کردند.
10 روش آفکام  به شرح  زير است:
1.  پيش از مسافرت توسط اپراتور تلفن همراه خود مطمئن شويد که گوشي شما قابليت استفاده در خارج از کشور را دارد و اپراتورها موظف هستند اطلاعات لازم را در اختيار کاربر قرار دهند.
2.  با کمک اپراتور خود مطمئن شويد که تلفن همراه شما در کشوري که قصد مسافرت به آن را داريد فعال خواهد بود يا خير؟
3.  از طريق اپراتور خود قيمت تعرفه هزينه تلفن همراه را در کشور مورد عزيمت چک کنيد تا به طور غير منتظره با هزينه هاي سرسام آور روبرو نشويد.
4. بسته هاي بين المللي ارايه شده توسط اپراتور خود را کنترل کنيد تا مطمئن شويد که مناسب ترين اپراتور را انتخاب کرده ايد.
5. تعرفه کاهش هزينه هاي رومينگ اروپا تنها مربوط به تماس هاي صوتي است و پيام هاي کوتاه متني يا دانلود داده ها را در بر نمي گيرد و اين تعرفه بيشتر کشورهاي اروپايي را پوشش مي دهد اما سوييس، ترکيه و کرواسي جزو اين تعرفه نيستند.
6.  به ياد داشته باشيد که هزينه هاي مکالمه در خارج از کشور جزو هزينه هاي داخلي محسوب نمي شود.
7.  فراموش نکنيد که هزينه تماس با ايميل صوتي از خارج از کشور مي تواند برابر هزينه تماس با بريتانيا باشد .  براي خلاص شدن از اين هزينه اضافي کافي است قبل از خروج از کشور سرويس VOIC ميل خود را خاموش کنيد.
8.  در نظر داشته باشيد که هزينه اتصال به اينترنت از طريق تلفن همراه در خارج از کشور بيشتر از هزينه آن در داخل کشور است.
9. اگر براي مدت طولاني قصد سکونت در خارج از کشور را داريد براي شما به صرفه تر است که يک سيم کارت محلي را خريداري يا از قفل سخت افزاري استفاده کنيد.
10. در صورتي که گوشي شما در خارج از کشور مفقود يا سرقت شود سريعا اپراتور خود را در جريان بگذاريد.
112 / 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا