درآمد اپراتور اول ودوم تلفن همراه سالانه دوهزار و 500ميلياردريال است

“احمد معتمدي” در همايش “مديريت و راهبري ICT” در تهران گفت: ‌اين ميزان درآمد، نشانگر درآمد زا بودن بخش تلفن همراه است.
وي گفت: به رغم درآمد زا بودن تلفن همراه، متاسفانه شاهد درآمد بسيار کم مخابرات در بخش زيرساخت و آي تي هستيم.
اين استاد دانشگاه افزود:‌ به رغم اينکه در بخش آي تي از لحاظ تعداد کاربران در جمعيت، از متوسط دنيا عقب نيستيم، اما در بخش خدمات آي تي از جمله دولت الکترونيک، بانکداري الکترونيک، آموزش و بهداشت الکترونيک، موفق نبود ه ايم.
“معتمدي” گفت: ارائه اين خدمات به عهده وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نيست، بلکه به عهده ساير سازمان هاي دولتي است که بايد آن را جامه عمل مي پوشاندند.
وي گفت: ‌به خاطر اين عقب ماندگي است که در زمان حاضر درآمد مخابرات در زير ساخت، قابل مقايسه با درآمدي که از تلفن همراه کسب مي شود، نيست و بسيار کمتر است.
اين عضو هيات علمي دانشگاه امير کبير گفت: ‌در زمان حاضر تغييرات ساختاري در بخش تلفن همراه، چون استفاده از بخش غيردولتي، رفع انحصار و رقابت پذير کردن آن، اتفاق افتاده است، اما در بخش آي تي تغييرات ساختاري رخ نداده است.
“معتمدي” با بيان اينکه “هم اکنون سهم ICT در بازار اقتصاد دنيا رو به افزايش است”، تاکيد کرد: اين موضوع، اين پيام را دارد که اگر به اين حوزه توجه نشود و از اين فرصت ها استفاده نشود، سهم ما در بازار ICT در دنيا کاهش مي يابد.
او همچنين در حاشيه‌ي اين کنفرانس در واکنش به اظهارات وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در باره‌ سرعت و پهناي باند اينترنت در دانشگاه ها، به خبرنگاران گفت: دانشگاه‌ها به سرعتي بيش از اين نياز دارند.
وي در باره کافي بودن سرعت اينترنت گفت: اين سخنان و اعداد و ارقام، اعلام اشتباه لفظي است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا