دو کلمه حرف حساب !

• اين ساختمان هاي مزاحم!
به تازگي مشخص شده است که علت آنتن دهي ضعيف موبايل ايراني ، ساختن ساختمان هاي بلندي است که وسط شبکه سبز شده و باعث اختلال در عبور امواج مي شوند.
بنابر اين گزارش ؛ از اين پس الصاق يک رضايتنامه کتبي از برج همراه نيز به مدارک مورد نياز جهت صدور مجوز ساخت و ساز  در شهرداري الزامي شده است .
يک مهندس معماري با اشاره به مشکل ساختمان هاي بلند مرتبه در تهران و برخي شهرهاي بزرگ کشور  گفت: براي برطرف کردن اين مشکل دو راه حل وجود دارد . اول اين که ساختمان ها را خارج از محدوده کلان شهرها  بسازيم که مانع عبور امواج موبايل ايراني نشوند و راه حل دوم هم اين است که با تعبيه سوراخ هاي بزرگي در ديوار اين ساختمان ها امکان عبور امواج موبايل  را فراهم کنيم.
به گفته وي ساخت و ساز در خارج از محدوده شهرها مخالفان زيادي دارد که شرکت پست و شرکت واحد در صدر آنها قرار دارند.
يک مقام مسئول در اين خصوص گفت: اگر قرار باشد ساختمان ها را خارج از شهر بسازند ، پستچي ها بايد براي رساندن قبض موبايل ايراني به دست مردم ، مسافت طولاني را طي کنند که باعث تاخير در ارسال قبوض خواهد شد!
يکي ديگر از مخالفان ساخت و ساز در خارج از شهرها، شرکت واحد اتوبوسراني است که اعلام کرده است؛ اين شرکت از ارائه سرويس برون شهري با کيفيت سرويس هاي درون شهري که هم اکنون عرضه مي شود، معذور است !…
با اين وجود ، تمام کارشناسان و نقشه کش هاي ساختمان در تلاش براي يافتن راهي هستند تا بتوانند مشکل شبکه موبايل ايراني را برطرف نمايند. اما برخي کارشناسان راه حلي را ارائه کرده اند که هنوز مورد آزمايش قرار نگرفته است.
آنها معتقدند که اگر مردم بر روي پشت بام هاي خود از موبايل ايراني استفاده کنند اين مشکل برطرف خواهد شد. اين در حاليست که ساکنان خانه هاي کمتر از 10 طبقه با ابراز نارضايتي از اين طرح ، انتقال ساخت و ساز برجها به بيرون از تهران را تنها راه حل ممکن مي دانند.
در حالي که به تازگي عشاير فارس نيز از موهبت موبايل ايراني برخوردار  شده اند، يک مقام موبايل ايراني با هشدار درباره برپا کردن ” کپر” هاي بلند مرتبه اعلام کرده است؛ اگر عشاير اقدام به چنين کاري نمايند به روزگار شهرنشينان دچار شده و تنها عايدي آنها از موبايل ايراني اختلال خواهد بود.
در عين حال برخي کارشناسان بر اين باورند که چون کپر ها را با موي بز مي بافند که نوعي ماده نارسانا محسوب مي شود، احتمال اختلال موبايل ايراني در درون کپر ها بسيار زياد است .
بر همين اساس پيشنهاد شده است عشاير براي پرهيز از مواجهه با اختلالات موبايل ايراني با نصب سايت BTS در درون اين کپرها مخالفت نکنند.
• موبايل هاي مخدر
در همين حال و پس از انتشار گزارشي در مورد اعتياد آور بودن تلفن همراه برخي نهادهاي اجتماعي و NGO هاي ضد اعتياد واگذاري هاي سيم کارت توسط برج همراه را محکوم کرده و آن را اقدامي مغاير با سلامت جامعه و کرامت انسان ناميده اند.
در بيانيه مشترکي که به اين منظور منتشر شده،ضمن محکوم کردن مجري پروژه تاليا و اپراتور ايرانسل، آمده است:” از همين حالا مخالفت و انزجار خود را نسبت به برگزاري مزايده اپراتور سوم و راه اندازي آن که قرار است 19 ميليون ايراني ديگر را آلوده به اعتياد خانمان برانداز همراه نمايد ، اعلام مي کنيم و از هر اقدامي برعليه اين اپراتور حمايت مي کنيم.”
گزارش ديگري حاکيست که ستاد مبارزه با مواد اعتياد آور ، موبايل ايراني را هم به فهرست اين مواد افزوده و اعلام کرده است که مراکز ترک اعتياد وابسته به اين ستاد از آمادگي لازم براي درمان سرپايي معتادان به موبايل برخوردار است.
براساس آمارها در حال حاضر مشترکان موبايل ايراني روزانه 50 ميليون پيامک استعمال مي کنند که به گفته صاحب نظران مي تواند نشان دهنده ميزان بالاي اعتياد به اين فناوري خانمان سوز  باشد.
اين در حاليست که برج همراه که بيشترين تعداد معتادان به موبايل را در ايران به خود اختصاص داده است، ماده زجر آور ديگري به نام ” پيام رسان فارسي ” را بين جوانان اين مرز و بوم  توزيع کرده است که گفته مي شود تا کنون 300 هزار مشترک را آلوده کرده است.
به گفته کارشناسان استفاده از اين ماده که در قالب يک برنامه نرم افزاري ارائه شده است، مي تواند يک مشترک موبايل ايراني را ظرف يک هفته “دق مرگ” نمايد !!!……
به همين دليل و براي مقابله با گسترش بي رويه اعتياد به مواد موبايلي استفاده از پيام رسان فارسي براي مشترکان ايرانسل ممنوع شده است. مسئولان مي گويند به اين دليل که اکثر مشترکان ايرانسل را جوانان و نوجواناني تشکيل مي دهند که تمايل به مکالمه و پيامک پراني از 12 شب به بعد دارند، استفاده از پيام رسان فارسي مي تواند بسيار خطرناک باشد.
آمارها نشان مي دهند که موبايل ايراني  بيش از 40 ميليون را به خود معتاد کرده است که از اين ميان 27 ميليون سهم برج همراه است .
15/13

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا