راهکار مبارزه با قاچاق گوشي هاي تلفن همراه ، کاهش منطقي تعرفه است

“دکتر محمد علي عبد الهي ” در گفت و گو با موبنا گفت : قاچاق گوشي تلفن همراه پديده اي است که جامعه ايراني را  گرفتار کرده ، به طوري که در جامعه ما نه توليد کننده ، نه مصرف کننده و نه وارد کننده ،هر کدام قاچاق را يک امر خلاف مي دانند .
وي افزود : مبارزه با قاچاق گوشي تلفن همراه در ايران با هدف افزايش در آمد گمرکي نيست بلکه بايد به اين جهت باشد که مصالح نظام تجاري و نفع بخش تجارت در رسمي کردن و قانوني ساختن عمليات تجاري آن باشد .
وي تصريح کرد : بايد از تجربه سال هاي گذشته در امر مبارزه با قاچاق کالا درس بگيرم و اگر به دنبال مبارزه واقعي با قاچاق گوشي تلفن همراه در ايران هستيم بايد در سياستهاي اقتصادي کشور اين کار لحاظ شود .
اين کارشناس اقتصادي گفت : افزايش حجم اقتصاد غير رسمي و واردات غير رسمي به معناي کاهش حيطه اقتدار مديريتي نظام است و سياست گذاران اقتصادي بايد اين مهارت را داشته باشند که نفع اقتصادي جامعه را مد نظر داشته باشند .وي اظهار داشت : کساني که انتظار دارند تغيير اساسي و انقلابي در نظام گزينشي و مجوز تبعيض آميز و نظام تعرفه اي فوري ، بايد جواب بدهد ، به اصلاحات تجاري کمک نکرده اند .
وي در ادامه گفت : در اصلاحات تجاري اگر بتوانيم با افزايش قانونمندي و افزايش شفافيت ، همگان را بطور يکسان در فعاليت تجاري شرکت دهيم ، به دليل رقابتي شدن فضاي فعاليت هاي تجاري گوشي تلفن همراه ، کارايي بالا مي رود و به دليل پايان برخورد هاي تبعيض آميز ، عدالت گسترش مي يابد.
به گفته عبدالهي ، بايد مبارزه با قاچاق گوشي تلفن همراه را با تقويت و تحکيم نظام تعرفه اي آغاز کنيم .
وي تصريح کرد : در وزارت بازرگاني بايد سياستگذاري ها در خصوص تعرفه بازنگري شود و کارهاي کارشناسي بيشتري در اين زمينه انجام گيرد .
B/14

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا