ديدگاه هاي يک کارشناس بهداشت در مورد اثرات مخرب امواج تلفن همراه بر بدن انسان

دکتر محمد خاقاني منفرد در گفت وگو با خبرنگار موبنا با تاکيد بر رواج استفاده مناسب از تلفن همراه تصريح کرد:يك فرد تنها ساعاتي از روز را بايد از موبايل استفاده كند و پس از آن حق استفاده دوباره از اين وسيله را نبايد داشته باشد.
وي به پرتوهاي الکترومغناطيسي که از اين وسيله ارتباطي ساطع مي شود اشاره کرد و اظهار داشت:تلفن‌هاي همراه يكي از پرمصرف‌ترين تجهيزات داراي امواج الكترومغناطيس است.
دکتر خاقاني منفرد با اشاره به نقش منفي ميدان‌هاي الكترومغناطيسي و اثرات سوء آن بر سيستم‌هاي زيستي بدن انسان، يادآور شد:نبود دستورالعمل معين، عدم آموزش صحيح بهره‌برداري و استفاده بهينه از سيستم‌هاي ارتباطي و مخابراتي از جمله معضلات موجود در کشور است که نمونه آن را مي توان در عدم آشنايي كاربران از تداخل و استفاده همزمان تلفن همراه با وسايل ديگري همچون رايانه، مايكروفر، تلويزيون، و استفاده از داروهاي خاص يا داشتن بيماري به وضوح ديد.
اين استاد دانشگاه با اشاره به اثر سوء ميدان‌ الكترومغناطيسي تلفن همراه که به صورت فزاينده اي نقش تخريبي در ارگانيسم‌ها، بافت‌ها، سلول‌ها و ماكروملكول‌هاي حياتي بدن مانند DNA، پروتيين‌ها و آنزيم‌ها خواهد داشت، خاطرنشان کرد:استفاده از تلفن همراه بايد همانند دارو کنترل شده باشد.
اين کارشناس بهداشت گفت: در حال حاضر سيستم‌هاي تلفن همراه داراي فركانس 940 مگا هرتز بوده كه به بيشتر بافت‌هاي بدن از جمله مغز و حتي گوشت و ماهيچه‌ها آسيب مي‌زند.
128/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا