“اينترنت هوشمند” بيشترين سرويس مورد تقاضا در شبکه هوشمند

 به گزارش خبرنگار موبنا  به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ،مهندس محمد روح الهي، مدير عامل شرکت مخابرات استان تهران  اظهار داشت: PRM، يکي از سرويس‌هاي شبکه IN است که امکان برقراري ارتباطات هوشمند اينترنتي، ارتباطات تلفن بين الملل و ارايه مشاوره‌هاي حقيقي و حقوقي فراهم مي‌کنند.
وي افزود:درآمد وصولي اين سرويس، ماهيانه حدود 16 ميليارد ريال است که 70 درصد آن به اينترنت هوشمند، 20 درصد به مکالمات تلفني بين الملل و مابقي مربوط به ارايه مشاوره‌هاي حقيقي و حقوقي است.
محمد روح الهي خاطر نشان کرد: 30 درصد از درآمد وصولي حاصل از ارايه سرويس PRM مربوط به مخابرات و مابقي مربوط به شرکت ارايه دهنده اين سرويس است، تا دسترسي مردم به شبکه جهاني اينترنت تسهيل شده و هزينه شرکت‌هاي ارايه دهنده اينترنت نيز کاهش پيدا کند.
مدير عامل شرکت مخابرات استان تهران با اشاره به ديگر سرويس‌هاي قابل ارايه در شبکه IN تصريح کرد: پيش از اين، برگزاري مسابقات تلويزيوني موجب اختلال در سرويس‌دهي به مشترکان در محدوده مخابراتي صدا و سيما مي‌شد.
وي ادامه داد: با برگزاري مسابقات تلويزيوني طي يک مدت زمان معين تقاضا براي ارتباط با يک شماره تلفن به شدت افزايش مي‌يافت و وضعيت بحراني در شبکه مخابراتي بخشي از شهر تهران بروز مي‌کرد.
محمد روح الهي خاطر نشان کرد: با راه‌اندازي سرويس “راي گيري تلفني” (VOT) در بستر شبکه هوشمند (IN) ، از سويي اين مشکل به طور کامل مرتفع شد و از سوي ديگر درصد موفقيت مکالمه مشترکان با برنامه تلويزيوني مورد نظر به 91 درصد افزايش يافت.
وي تأکيد کرد: با تجهيزات موجود در شبکه هوشمند براي ارايه اين سرويس امکان پاسخگويي به 100 هزار درخواست در يک لحظه فراهم شده است.
مدير عامل شرکت مخابرات استان تهران با اشاره به کارت اعتباري تلفن نيز گفت: تعداد درخواست‌ها براي استفاده از اين سرويس به شدت افزايش يافته است.
وي تصريح کرد: “مکالمه رايگان”، “شماره اختصاصي”، “انتقال شماره”، “پست صوتي” و” تماس انبوه” نيز از ديگر سرويس‌هايي است که در بستر شبکه هوشمند(IN) به منظور دسترسي و استفاده بهينه از خدمات مخابراتي به مشترکان ارايه مي‌شود.
117/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا