تعامل شرکت پست با ارتباطات سيار در ارسال پيامک به صندوقهاي خصوصي
سيد مجتبي نصيري، مدير فني شرکت پست با اشاره به اجراي پايلوتي طرح ايجاد صندوقهاي شخصي الکترونيکي در سطح کشور به ايلنا گفت: اين سرويس هماکنون به صورت پايلوت در استانهاي تهران، فارس و خراسان رضوي ايجاد شده است و در برخي ديگر از استانها در حال انجام و طي مراحل ابتدايي است.
وي در ادامه دلايل عدم اجراي اين طرح در ديگر استانهاي کشور را آماده نبودن بسترهاي زير ساختي IT در اين استانها اعلام کرد و افزود: زيرساختهاي فناوري اطلاعات هر استان با استان ديگر متفاوت است و در برخي استانها هنوز بسترهاي لازم ايجاد نشده است؛ بنابراين ما هنوز نتوانستيم در اين استانها صندوق شخصي الکترونيکي ايجاد کنيم.
نصيري در خصوص مزاياي راهاندازي اين سيستم گفت: به کمک اين سيستم از تأخير در دريافت مرسولات جلوگيري خواهد شد. همچنين بر اساس سياستهاي اساسي دولت، سفرهاي زايد درونشهري نيز کاهش خواهد يافت. همچنين که با نصب مرکز تماس (CALL CENTER) روي صندوقهاي پستي شخصي به محض دريافت يک مرسوله در اين صندوقها از طريق پيامک(SMS) و يا تماس تلفني به صاحب صندوق اطلاع داده ميشود.
وي خاطر نشان کرد: ارسال SMS از اين صندوق پستي با تعامل شرکت ارتباطات سيار انجام گرفته است و هزينه آن در قبض مشترکان گنجانده ميشود. از سوي ديگر و طي سال گذشته تجهيزات الکترونيکي روي صندوقهاي پستي شهري نيز نصب شده است تا زمان تخليه اين صندوقها را گزارش و موجب جلوگيري از تأخير در تحويل نامهها به متقاضيان شود.
مدير فني شرکت پست ادامه داد: در حال حاضر اين چهار هزار صندوق در استانهاي تهران، خراسان جنوبي و خراسان رضوي ايجاد شده و در استان فارس هم در مرحله ابتدايي و گرفتن مشترک است.
وي با بيان اين مطلب که صندوقهاي پستي شخصي به درخواست مشتريان و به منظور قرار گرفتن مرسولات مهم از جمله پست پيشتاز ايجاد ميشود، گفت: متقاضيان ميتوانند با مراجعه به واحدهاي پستي مورد نظر خود و تشکيل پرونده نسبت به دريافت اين صندوقها و يا تجهيز آنها به سيستم الکترونيکي اقدام کنند.