رشد 36 درصدي ضريب نفوذ تلفن همراه در دولت نهم

به گزارش خبرنگارموبنا به نقل ازروابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مهندس فاضل  زماني، مدير عامل شرکت مخابرات استان اصفهان اظهار داشت: در آغاز فعاليت دولت نهم،‌ تعداد تلفن‌هاي همراه مشغول به کار در سطح استان 579 هزار شماره بود.
وي افزود: با تلاش‌هاي صورت گرفته طي سه سال گذشته، اين رقم با رشدي چهار برابري به بيش از دو ميليون و 348 هزار شماره رسيده است.
وي خاطرنشان کرد: در حال حاضر يک هزار و 209 سايت تلفن همراه نصب و راه‌اندازي شده است که به واسطه آن، تمامي 96 شهر استان و همچنين بيش از 70 درصد از جاده‌هاي استان تحت پوشش شبکه اين نوع از تلفن قرار گرفته‌اند.
زماني با بيان اين مطلب که ضريب نفوذ تلفن ثابت در سطح استان به 34/39 درصد رسيده است گفت: در طول فعاليت دولت نهم، واگذاري تلفن ثابت به روز شده و توسعه آن به دليل نبود متقاضي با کندي صورت مي‌گيرد.
وي ادامه داد: هم‌اکنون بيش از دو ميليون و 341 هزار تلفن ثابت در 638 مرکز مخابراتي در سطح استان نصب و راه‌اندازي شده است.
وي تاکيد کرد: تعداد تلفن‌هاي همگاني در سطح استان نيز در سال 84 ، 9 هزار و 979 عدد بود که اين تعداد در طول سه سال گذشته به 15 هزار و 306 عدد رسيده است.
مدير عامل شرکت مخابرات استان اصفهان در خصوص تلاش‌هاي صورت گرفته براي ارتباط ‌رساني به روستاها تصريح کرد: در حال حاضر ارتباط ‌رساني به يک‌هزار و 702 روستا در سطح استان صورت گرفته است .
وي افزود: تعداد دفاتر ICT روستايي نيز با رشدي حدود سه برابر، به 342 دفتر رسيده است .
وي خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد تلفن‌هاي ثابت و همراه در سطح استان اصفهان، هم‌اکنون در هر خانوار اين استان 6/3 تلفن وجود دارد که اين تعداد در سال 84 حدود 8/1 عدد بوده است.
 117/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا