گوگل نسخه جدیدی از مرورگر کروم ارایه کرد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، گوگل روز پنج شنبه نسخه 3.0 کروم را ارایه کرد و گفته می شود این مرورگر جدید گوگل پس از گذشت یک سال از ورود به بازار مرورگرهایی که تحت تسلط مایکروسافت بوده، رتبه چهارم را از آن خود کرده و میزان سهمش در بازار مرورگرها به 8/2 درصد رسیده است.
برای گوگل کروم بیش از یک مرورگر است و به این محصول به عنوان یک  استراتژی برای خلق سیستم عامل مبتنی بر وب می نگرد که می تواند کنترل مایکروسافت بر بازار نرم افزار کامپیوتر را به چالش بکشد.
این شرکت در حال تلاش برای تبدیل کردن کروم به یک بازیگر مهم در این عرصه است.
مدیر بخش موتور جستجوی گوگل می گوید : اگر در طول دو سال سهم کروم به 5 درصد برسد ناامید خواهیم شد همچنین اگر در طول سه سال به 10 درصد بازار نرسد باز هم این قضیه ناامید کننده است.
به نظر می رسد این شرکت در صدد ا ست هر سال میزان سهمش را دو برابر کند.
با عرضه نسخه جدید کروم به نظر می رسد این نسخه نسبت به نسخه قبلی به لحاظ واسط کاربری ارتقا یافته تر است که شامل اجرای سریع تر عملکردهاست و تم های که به کاربران اجازه سفارشی سازی در این مرورگر را می دهد.
بر اساس این گزارش اینترنت اکسپلورر 67 درصد سهم بازار مرورگرها را در دنیا دارد این در حالی است که موزیلا 23 درصد و مرورگر سافاری اپل 4 درصد از سهم این بازار را در اختیار دارد.
گفته می شود در حالی که مرورگر کروم هیچ درآمدی برای گوگل در بر نداشت اما گوگل معتقد است این محصول نقش بسیار مهم و استراتژیکی برای این شرکت ایفا خواهد کرد.
135/20

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا