در آرزوي ديدن جمال ارزش افزوده

 اين مورد در باره مردم كشور خودمان نيز صادق است ، با اين تفاوت كه آنان از خدمات جانبي و ارزش افزوده هاي اين وسيله ارتباطي كه اتفاقا بسيار متنوع و كار ساز نيز هستند ، بي بهره اند.
 در واقع حضور اپراتورهاي متعدد و بين المللي در شبكه ارتباطي جهاني و موضوع استفاده از ارزش افزوده هايي كه خواسته متقاضيان است ، به دامنه رقابت ميان آنها دامن زده است و خوشبختانه در نهايت اين مشتركان هستند كه از بهترين خدمات با كمترين هزينه منتفع مي شوند.
 اپراتورها در اين زمينه بيشترين هم و غم خود را صرف رومينگ بين المللي مي كنند كه گستره اي به وسعت گيتي و مردم آن را در بر مي گيرد ولي مشتركان ايراني همچنان در انتظار تحقق وعده هاي شيريني هستند كه هنوز در حد رويا مانده اند و بزرگترين اپراتور كشور هم هنوز نتوانسته است بجز پيامك ،‌ ارزش افزوده ديگري را به مشتركانش ارايه كند .
   اگر توجه شود كه ارايه ارزش افزوده هايي مانند MMS   و GPRS در ساير كشورها به امري پيش پا افتاده تبديل شده ، آنوقت متوجه خواهيم شد كه مشتركان تلفن همراه در ايران چقدر از امتيازاتي كه مي توانند بهره مند شوند،‌ محروم مانده اند.
   به اين ترتيب شايد براي پرهيز از پاسخگويي به انتظارات متقاضيان باشد كه چندي پيش يكي از مسوولان شركت ارتباطات سيار تصريح كرد كه اين اپراتور هيچ برنامه اي را براي ارايه پيامك صوتي ندارد. پديده اي كه روز به روز در گوشه و كنار جهان بوي‍‍ژه در حاشيه جنوبي خليج فارس همه گير تر مي شود اما ميليونها مشترك تلفن همراه در ايران هنوز اندر خم يك كوچه اند.
   يك كارشناس ارتباطات در اين زمينه مي گويد ،‌اپراتورهاي مبتكر و خلاق هر روز بدنبال يافتن راهكارهاي جديد براي ارايه خدمات نوين هستند و به آنچه كه دارند ،‌ بسنده نمي كنند و از همين روي است كه بسياري از ايرانياني كه به خارج از كشور سفر مي كنند،‌ از تعدد و تنوع سرويسهاي تلفن همراه شگفت زده و متعجب مي شوند.
وي در عين حال به بازدهي مناسب مالي سرويسهاي تلفن همراه اشاره كرد و گفت: بعنوان مثال پيش بيني مي شود كه ارزش افزوده اي مانند VMS تا سال 2010 ، سودي بالغ بر 585 ميليارد دلار نصيب اپراتورها كند.
وي ادامه داد:‌ به اعتقاد كارشناسان، ‌پيامكهاي ارسالي تا سال 2010 از مرز 4/2 ميليارد پيامك هم فراتر مي رود و سودي نزديك به 65 ميليارد دلار را به جيب اپراتورها مي ريزد كه بين 10 تا 20 درصد سود سالانه آنها را تشكيل مي دهد.
  بهر حال داستان ارزش افزوده همچنان ادامه دارد و گذشته از مشتركان مشتاقي كه به خواسته خود نرسيده اند،‌ اپراتورها نيز از درآمد هنگفتي محروم مانده اند. شايد به همين خاطر باشد كه بسياري از متقاضيان به آمدن اپراتور سوم دل بسته اند و اينكه متفاوت از اپراتورهاي قبلي باشد و خدمات نويني ارايه كند.
اپراتور سوم اگر بخواهد به درخواستهاي علاقه مندان پاسخ دهد،‌ روزهاي پركاري را در پيش دارد.
16/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا