بلوتوث هاي غير اخلاقي تاثير مخربي در ساختار شخصيتي جوانان دارد

“احمد رضا  ناظر فر” در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: بلوتوث يکي از بارزترين فناوري هاي قرن بيست و يکم است که به ارتباط بدون سيم بابرد کوتاه اطلاق مي شود که اين فناوري به دليل استفاده آسان و رايگان به شدت مورد توجه بسياري از جوانان و نوجوانان فرارگرفته است.
وي با اشاره به مزاياي  مثبت اين فناوري جديد گفت:هر فناوري در کنار مزايايي که براي کاربران دارد خالي از معايب نيست و يکي از معايب عمده  بلوتوث نيزسوء استفاده هاي غير اخلاقي است.
اين پژوهشگر تصريح کرد: بيشتر کساني که وقت زيادي را صرف بلوتوث بازي مي کنند اعتمادبه نفس کم ودر برقراري روابط اجتماعي مشکل دارند؛ به همين خاطر احساس مي کنند همواره بايد از اين طريق با ديگران در ارتباط و تماس باشند.
وي سن  را يکي از عواملي دانست که در به کارگيري بلوتوث و موارد غير اخلاقي آن تاثيرگذار است و خاطر نشان کرد: دانش آموزان دبيرستاني، پيش دانشگاهي و دانشجويان
 بيشتر از بقيه قشرها استعداد بالقوه و بالفعل در به کارگيري بلوتوث هاي غير اخلاقي دارند.
ناظر فر  گفت: تحقيق کارشناسان نشان داده که  بلوتوثهاي غير اخلاقي  در خانواده هاي تک سرپرست ، بي سرپرست يا بد سرپرست ، بيشتر شيوع دارد.
اين پژوهشگر اجتماعي عامل بعدي را که نقش بسزايي در افزايش پديده بلوتوث هاي غيراخلاقي و اشاعه صحنه هايي از حريم خصوصي افراد دارد، کمرنگ شدن باور هاي ديني و جايگزين شدن ارزش هاي صوري به جاي معنوي دانست.
وي خاطر نشان کرد:درحال حاضر  متاسفانه بلوتوث هاي غير اخلاقي به يک معضل اجتماعي تبديل شده و دردسرهاي فراواني به دنبال داشته است که بايد در زمينه فرهنگ سازي گام هاي کارآمدتري برداشته شود.
117/16/179

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا