مایل به نشان‌دادن حسن نیت به ایران هستیم

هئیت بلند مرتبه پارلمان اروپا امروز و فردا در تهران با برخی مقام‌های ارشد ایران گفت‌وگو می‌کند. سفری که رسانه‌های اروپایی می‌گویند می‌تواند منجر به اعتمادی سازی مهم تا زمان حصول توافق نهایی بین ایران و گروه 1+5 شود.

وبگاه «یورو پورتر» در این باره نوشت: «ریچارد هویت» سخنگوی کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا در این‌باره گفت که بر این باور است سفر به تهران ارسال پیامی به محافظه کاران و اصولگرایان ایران مبنی بر صداقت پارلمان اروپا در زمینه لغو تحریم‌ها و قیاس آن با مواضع کنگره آمریکا است.

ریچارد هویت در ادامه اظهار داشت: «مذاکرات آشکارا در وین در حال انجام هستند اما گفت‌‌وگوهای این هفته میدانی برای فضاسازی جهت جلب اعتماد در زمینه سهل‌تر کردن مسیر امتیاز دادن‌های دشوار بسیار مهم به همدیگر است.»

این مقام ارشد پارلمان اروپا در ادامه گفت: «دیدار با نمایندگان مجلس ایران به ما این امکان را می‌دهد تا نه تنها با برخی از منتقدین مذاکرات هسته‌ای دیدار کرده بلکه ما نیز همچنین عزم راسخ خود و حسن نیتمان در برقراری روابط بالقوه جدید با ایران را نشان دهیم.»

این مقام اروپایی همچنین اظهار داشت که از طرف ایرانی خود در حین این دیدار خواهد خواست تا مقدمات برپایی دفتری به نمایندگی از اتحادیه اروپا را در تهران بررسی کند.

ریچارد هویت همچنین افزود: «ایران باید در جهت منافع مردم خود و تلاش نسبت به حل مناقشه گستره‌تر در منطقه تشریک مساعی کند.»

این هئیت پارلمانی اروپا قرار است با معاون رییس جمهور، وزیر خارجه و برخی دیگر از اعضای ارشد مجلس ایران و نیز مسئولان حقوق بشر و امور نظارت بر مواد مخدر و نیز نمایندگان جامعه مدنی ایران دیدار و گفت‌وگو نماید.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا