دولت سيار مفهوم دولت الکترونيک را دگرگون مي کند

سپهر توکلي در گفت وگو با خبرنگار موبنا  با بيان اينکه “دولت سيار را مي توان بعنوان يکي از زير مجموعه هاي دولت الکترونيک تعريف کرد” ، اظهار داشت :  دولت سيار، ابزاري براي بهره وري عمومي شهروندان از خدمات دولتي بدون محدوديت زماني و مکاني است که هدف آن ارتقاي ارايه خدمات بين تمامي اجزا و نهادهاي جامعه، اعم از شهروندان، بخش تجاري و ادارات دولتي است.
  وي تصريح کرد: در سال هاي اخير با توجه به اينکه تکنولوژي موبايل و فناوري هاي بي سيم به سرعت در حال پيشرفت است ، راه هاي جديدي براي ارايه خدمات دولتي به شهروندان به وجود آمده  که بسيار راحت تر و کم هزينه تراز راه هاي مرسوم است ،  مجموعه اين راهکارهاي نوين که باعث ارائه خدمات مطلوبتردولت به شهروندان مي شود، دولت سيار يا M-Government ناميده مي شود.
 توکلي با اشاره به پيشرفت روزافزون استفاده از سرويس هاي دولت سيار و گسترش و مقبوليت سرويس هاي ارابه شده در اين حوزه گفت: دولت سيار به منظور ايجاد خدمات به شهروندان در حوزه هاي مختلف از شيوه هاي سرويس دهي مبتني بر دولت الکترونيک بهره مي گيرد.
وي افزود: در يک تعريف کلي مي توان مهمترين مزيت بکار گيري سرويس هاي گوناگون M-Government را ايجاد خدمات براي بهبود شيوه هاي ارتباطي دولت با شهروندان و شهروندان با دولت تعريف کرد.
اين پژوهشگر  معتقد است که  سرويس هاي ارايه شده توسط دولت سيار موجب ارايه خدمات بهتر، پا سرعت بيشتر و  محدوديت کمتر به شهروندان مي شود و.با بستر سازي مناسب مي توان زمينه استفاده بهتر و بيشتر از اين خدمات را در جامعه به وجود آورد.
وي گفت: استفاده از فناوري هاي بي سيم در جوامع با توجه به کم هزينه و پر سرعت بودن اين تکنولوژي و رشد روزافزون آن يکي از بهترين راه حل ها براي عرضه بهتر خدمات به شهروندان است.
117/16

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا