بکارگيري موبايل روش هاي کسب و کار را تحت تاثير قرار مي دهد

سامان نصيرزاده در گفت وگو با خبرنگار موبنا، با بيان اينکه “امروزه براي بسياري از افراد، همراه داشتن موبايل يک ضرورت است و آن را هر جايي که مي روند، با خود مي برند”، اظهار داشت: در اواسط سال 2005 پيش بيني مي شد فروش تلفن همراه تا سال 2009 به يک ميليارد برسد؛ اما براساس گزارش مراکز تحقيقاتي مختلف تا پايان سال 2006، تعداد يک ميليارد و 19 ميليون تلفن همراه در جهان بفروش رفت که اين آمار نمودي از رشد بسيار شگفت انگيز استفاده از موبايل در دهه اخير است.
وي با تاکيد بر اينکه امروزه بانکداري سيار به دليل ماهيت ويژه خود عاملي براي تعامل، همکاري و هماهنگي سازمانهايي شده است كه تا قبل از آن از يکديگر به طور کلي منفک بوده اند، اضافه کرد: صنعت بانکداري به خصوص در حوزه بانکداري الکترونيکي، روز به روز در حال پيشرفت و تحول است؛ به نحوي که مدام شاهد خلق ايده هاي نو و ظهور تکنيک هاي جديد ارايه خدمات بانکي از طريق رسانه هاي الکترونيکي مختلف هستيم.
اين کارشناس يادآور شد: در کشورهايي مانند کره، فليپين، ژاپن و سنگاپور هم اينکه نه تنها از تلفن همراه براي پرداخت صورتحساب در خريدها و رستورانها استفاده مي شود، بلکه حتي در انجام عمليات مالي نيز از اين سيستم بهره مي برند.
نصيرزاده ادامه داد: بر اساس تحقيقات انجام شده، در اين کشورها 37 درصد تماسهاي تلفني به مرکز تلفن بانکها، از طريق تلفن همراه بوده و نصف اين تماسها براي درخواست ميزان موجودي است که مي تواند به صورت راحت تر و ساده تري از طريق برنامه کاربردي، بر روي موبايل صورت گيرد.
وي با بيان اينکه “موبايل بانکينگ نيز يکي از همين روش هاي جديد است که امکان انجام عمليات بانکي را در هر نقطه اي براي کاربر به وجود مي آورد”، خاطرنشان کرد: در دنياي امروز خدمات بانكي مبتني بر موبايل، به يك مزيت رقابتي ميان بانكهاي سنتي تبديل شده و هر بانك مي كوشد كه خدمتي جديدتر و متمايزتري را از طريق تلفن همراه ارايه كند.
اين کارشناس با تاکيد براينکه كسب و كار مبتني بر موبايل بيشترين نزديکي را به مفهوم واقعي بانکداري الکترونيکي دارد، يادآور شد: براي انجام امور بانكي، موبايل از تلفن ايمن تر است چرا که با توجه به روند روزافزون تعداد سيم كارتهاي ارايه شده و در نتيجه تعداد استفاده كنندگان تلفن همراه، كليه كوششها در كشور متمركز بر اين نوع سرويس دهي شده است. 
وي ادامه داد با استفاده از موبايل مي توان بسياري از عمليات بانكي همچون بررسي وجه مانده در حسابهاي مختلف، توقف پرداخت چك، نقل و انتقال پول از حسابي به حساب ديگر و پرداخت قبوض خدمات شهري و خريد الکترونيکي را انجام داد.
128/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا