دومین دوره تخصصی الکترونیکی کتابداری برگزار می‌شود

به گزارش سیتنا به نقل از  روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مهندس عزتی- سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی- با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در حوزه آموزش و پژوهش، اظهار داشت: هم اکنون با گسترش کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات، یادگیری الکترونیکی به ویژه در مقطع آموزش عالی و آموزش‌های کوتاه مدت با سرعت شگفت‌آوری در حال توسعه است که این سازمان در راستای بهره‌برداری هر چه بیشتر و بهتر از آن، به بومی سازی این فناوری در حوزه تخصصی خود اقدام کرده است.
وی ادامه داد: کتابخانه ملی در سال 1387 که سال نوآوری و شکوفایی نام داشت، در جهت عدالت محوری در دسترسی مخاطبان به آموزش یکسان و همچنین کاهش هزینه‌ها، اقدام به راه‌اندازی واحد آموزش دوره‌های الکترونیکی برای استفاده عموم علاقمندان کرد.
وی خاطرنشان ساخت:معتقدیم با توجه به پیچیدگی روزافزون دانش و رشد سریع اطلاعات، بدون دریافت آموزش‌های تخصصی جامع و فراگیر و خارج از محدودیت‌های زمانی و مکانی، توسعه ممکن نخواهد بود و در شرایط کنونی نیز به تناسب گسترش مهارت‌های کار و زندگی، نظام آموزش سازمان نیز نیاز به ارتقاء کمی و کیفی منطبق بر نیازهای مخاطبین دارد.
وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره آموزشی در دی ماه سال گذشته بیان داشت: در سال گذشته ضمن راه اندازی و تجهیز زیرساخت های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم در واحد دوره های الکترونیکی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، 7 درس الکترونیکی دو واحدی معادل مجموعا 224 ساعت آموزشی ساخته و 2 درس به صورت کشوری و رایگان ارائه شد. در حال حاضر نیز دوره های آموزشی کوتاه مدت و دروس دوره کارشناسی ارشد کتابداری در حال ساخت و ارائه که نمونه آن برگزاری دومین دوره تخصصی الکترونیکی کتابداری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا