مورچه ها به جنگ کرم های رایانه ای می روند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از پی سی ورد،  برنامه هایی که بر این اساس طراحی و نوشته شده یک مدلسازی کامپیوتری از رفتار مورچه ها است که در یک شبکه پرسه می زنند و عوامل غیر متعارف را جستجو می کنند.
تحلیلگر ارشد آزمایشگاه ملی شمال غربی آمریکا، می گوید: مورچه ها به تنهایی باهوش و هوشمند نیستند اما یک مجموعه و کلونی از مورچه ها رفتارهای بسیار هوشمندی از خود نشان می دهند.
این مورچه های رایانه ای دارای نوعی حسگر با نام Fink هستند و همانند مورچه ها که به دنبال بو برای یافتن منبع غذایی می روند، با استفاده از حسگر خود به سوی اطلاعات جمع آوری شده می روند و کوشش می کنند رفتارهای غیرعادی را که ممکن است به یک نرم افزار در شبکه های بزرگ آلوده شده باشد را تشخیص می دهند.
همانطور که کلونی مورچه های واقعی عمل می کنند این سیستم از یک سلسله مراتب برنامه ها استفاده می کند.
این مورچه های حسگر به نگهبانان میزبان گزارش می دهند که بد افزارها هنوز نشسته اند و نگهبان ها این اطلاعات را از مورچه ها جمع آوری می کند سپس این اطلاعات را به سرگروهبان یا مامور اجرا گزارش می دهد که وظیفه ارایه اطلاعات به کلونی دیجیتالی را دارد.
به گفته مدیر ارشد این گروه تحقیقاتی، در حالی که در مراحل ابتدایی آزمایش این سیستم، با موفقیت کرم های رایانه ای را تشخص داده اند اما آزمایش هایی هنوز در حال انجام بر روی این پروژه است.
135/19

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا