استمرار اما و اگرها در اولین نشست مطبوعاتی مالکان جدید مخابرات

اما بالاخره کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین در پنجم مهرماه با کنارزدن رقبای خود توانست کنترل این شرکت مهم و استراتژیک را در اختیار گیرد.
این کنسرسیوم متشکل از سه شرکت ثبت شده در استان های تهران و خراسان است که شرکت “گسترش الکترونیک مبین ایران” به نسبت ۴۶ درصد، شرکت “توسعه اعتماد” به نسبت ۴۶ درصد و شرکت “شهریار مهستان” به نسبت ۸ درصد در این کنسرسیوم حضور دارند.
مالکان جدید مخابرات متعهد شده اند که تا یک ماه آینده این مبلغ وجه نقد را که معادل 20 درصد مبلغ کل پرداختی خرید مخابرات است به خزانه دولت واریز کند و مابقی مبلغ را به صورت اقساط پرداخت نماید.
مسوولان کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین ظرف یک هفته از زمان قطعیت یافتن خرید سهام مدیریتی مخابرات ایران روز گذشته اولین کنفرانس خبری خود را درتهران برگزار کردند. اگرچه ظاهرا مالکان مخابرات به منظور تشریح اهداف خود برای مدیریت جدید این شرکت ، در این نشست حاضر شده و سوالات خبرنگاران را پاسخ گفتند، اما درعمل حضورآنها  بیشتر در جهت دفاع از خود در برابر ابهامات و اتهامات ناشی از برنده شدن این کنسرسیوم و وابستگی شان به نهادهای دولتی بود.
نشست کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین درحالی برگزارشد که مسوولان وزارت ارتباطات و شرکت دولتی مخابرات ایران برای حضور در اجلاس و نمایشگاه جهانی مخابرات ( تله کام جهانی 2009 ) به ژنو سوییس رفته بودند که این مساله انتقاد برخی کارشناسان و تحلیلگران را به همراه داشته است.
اما این سوال مطرح می شود که کنسرسیومی که توانسته با این همه هیاهو و انتقادات  پی در پی  سهام سودده ترین شرکت دولتی ایران را از آن خود کند، چرا اولین نشست خبری خود را بدون سر و صدا و اطلاع رسانی مناسب قبلی برگزار کرده و آیا زمانی که مسوولان دولتی مخابرات در ایران حضور ندارند، فرصت مناسبی برای برگزاری اولین نشست خبری بوده یا خیر؟
از سوی دیگر حتی تاکید مسوولان سازمان خصوصی سازی و وزارت  اموراقتصادی و دارایی بر قانونی بودن واگذاری 50 درصد به علاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین ، برشائبه غیر قانونی بودن این واگذاری  خط بطلان بکشد، اتفاقاتی که  بویژه روز پیش از واگذاری برای از میدان به درکردن رقبای کنسرسیوم یاد شده ایجاد شد، خارج کردن این واگذاری از فضای رقابتی را تایید می کند.
117/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا