عرضه توانمندی های ملی در تله کام 2009

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل ازروابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضا تقی پور، اظهار داشت: در نمایشگاه تله کام 2009 ، 52 کشور از سراسر جهان حاضر بودند.
وی افزود: شرکت های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله شرکت های مخابرات ایران، فناوری اطلاعات، ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررارت و همچنین برخی شرکت های خصوصی فعال در حوزه ICT در این نمایشگاه حاضر شدند و توانمندی های کشورمان در عرصه ارتباطات را به جهانیان معرفی کردند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص حضور در نشست های تخصصی برگزار شده در حاشیه این نمایشگاه تصریح کرد: میزگرد سران کشورها و نشست های تخصصی در زمینه ICT و رشد اقتصادی از جمله نشست های تخصصی بود که با حضور دبیر کل سازمان ملل، دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات و برخی کشورها از جمله ایران برگزار شد.
وی ادامه داد: همچنین در حاشیه این نمایشگاه، جلسه شورای وزیران با محوریت آینده اینترنت به ریاست حمدون توره، دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات نیز برگزار شد که اطلاعات مفیدی در این حوزه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
تقی پور با اشاره به برگزاری نشست تخصصی جوانان با شعار “ارتباط مدارس، ارتباط جامعه” گفت: در این نشست مطالبی از سوی هیات ایرانی در خصوص ضرورت برقراری ارتباط اینترنتی بین مدارس و مراکز دانشگاهی مطرح شد.
وی خاطرنشان کرد: بررسی اقدام های صورت گرفته و همچنین برنامه های آینده کشورمان در این حوزه از جمله اتصال 100 هزار مدرسه به اینترنت طی چند سال آینده از دیگر مواردی بود که در این نشست به آن ها پرداخته شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص دیدارهای صورت گرفته در حاشیه این نمایشگاه اظهار داشت: دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد، دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات، مدیر بخش توسعه مخابراتی ITU و وزیران ارتباطات کشورهای آذربایجان و سوریه از جمله ملاقات های انجام شده در حاشیه این نمایشگاه بوده است.
  117/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا