ایران می خواهد نقش فعالی در مدیریت ITU داشته باشد

داوود زارعیان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به اتمام اجلاس جهانی مخابرات که در هفته دوم مهرماه در کشور سوییس برگزار شده بود اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران با حضور فعال و اثربخش خود تلاش دارد ، نقش بازیگر اصلی در سطح این نهاد بین المللی مهم داشته باشد ؛ به همین دلیل در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مقامات اتحادیه جهانی مخابرات ( ITU ) تاکید شد که ایران می خواهد نقش فعال و موثری در مدیریت این سازمان داشته باشد و از هم اکنون آمادگی خود را برای حضور در همه بخشهای تلکام 2011 – که یک سال زودتر و به مناسبت چهلمین سالگرد تلکوم برگزار می شود- اعلام کرده ایم.
وی گفت: تلکوم ژنو با حضور رهبران دولت ها، وزیران ، بزرگان صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رگولاتورها برگزار شد،که تشکیل نمایشگاه ،نشست های تخصصی ،فروم جوانان و فروم مدیران ارشد ، از جمله برنامه های مهم این رویداد جهانی بود.
زارعیان به سه نکته اساسی از این گردهمایی جهانی اشاره کرد و در توضیح آن گفت: وابستگی به ارتباطات ، فناوری اطلاعات محرک اقتصاد جهان و نگاه غیر مخابراتی سه نکته اساسی تله کوم 2009 ژنو را در برگرفت.
وی افزود: در تلکوم ژنو اعلام شد ، کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه دنیا ، در امور تجاری ، اقتصادی ، مراقبت های پزشکی ، خدمات اورژانسی و توزیع مواد غذایی ، به شدت به فناوری ارتباطات و اطلاعات وابسته هستند ، لذا ضروری است با وضع قوانین ویژه ، مراقب جرایم سایبری باشند.
مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران  ادامه داد: حمدون توره ، دبیر کل ITU ، در سخنان افتتاحیه نمایشگاه ، از سران کشورهای مختلف جهان خواست تا با وضع قوانین ، پیگیرد قانونی جرایم سایبر را تسریع کنند.
وی هیچ کشوری را در برابر حملات سایبر، مصون ندانست .
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در مورد پیام “فناوری اطلاعات ، محرک اقتصاد جهان ” خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه تلکوم 2009 ژنو ، بررسی نقش ITU در اوضاع اقتصادی جهان ، خروج از رکود جهانی ، تشویق و رشد سرمایه گذاری ، در آینده اعلام شد. بررسی عوامل مختلف تاثیر گذار در بهبود اوضاع اقتصادی جهان ، همه کارشناسان را به این نتیجه رسانده که برای حفظ محیط زیست ، افزایش بهره وری ، شتاب اقتصادی و کاهش فقر و بیکاری و در نهایت رشد اقتصادی ، باید به ICT توجه ویژه داشت .
وی گفت: از نکات قابل توجه دیگر در رویداد مخابراتی ژنو ، توجه به خدمات ، ارزش افزوده و نقش ارتباطات در توسعه ، به جای پرداختن به فناوری یا تجهیزات مخابراتی بود. نگاهی به فهرست نشست ها ، غرفه ها و سایر برنامه های جنبی ، نشان می دهد که این نمایشگاه ، یک نمایشگاه غیر مخابراتی بود ؛ و باید توجه داشت که رویکردها هم باید ادامه راه حل ها باشد .
128/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا