مردها 95درصد از متهمان جرایم رایانه ای در ایران هستند

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، سرهنگ مهرداد امیدی در گردهمایی فعالان حوزه میزبانی وب ، ثبت دامنه و مراکز خدمات  داده ناجا با بیان اینکه وظیفه‌ اصلی پلیس آگاهی نیروی انتظامی کشف جرم است، اظهار داشت: دامنه جرایم نیز در این حوزه گسترده بوده و شامل جرایم جنایی، سرقت، جعل و کلاهبرداری، قاچاق کالا و ارز، جرایم اقتصادی و رایانه‌ ای می باشد.
وی گفت: 33 درصد پرونده‌ها در رابطه با موضوع دسترسی غیرمجاز به سیستم‌ها و داده‌های رایانه‌ ای بوده که بخشی از آن شامل دسترسی‌های غیرمجاز در حوزه کارهای بانکی است.
امیدی ادامه داد:30 درصد پروانه‌ها با موضوع هتک حیثیت افراد و نشر اکاذیب، 16 درصد پرونده‌ها با موضوع کلاهبرداری‌های اینترنت یا برنامه ‌نوشتن و فریب سیستم، شش درصد بحث تخریب و اختلال در داده‌های سیستم و پنج درصد تکثیر غیرمجاز نرم‌افزارها بوده است.
این کارشناس با بیان این که بعد از حدود هشت سال قانون جرایم رایانه‌یی تصویب و در مردادماه سال جاری ابلاغ شد ، گفت: در این قانون باید و نبایدهایی عنوان شده که واجب است همه به طور دقیق و چندین بار آن را مطالعه کنند
معاون مبارزه با جرایم خاص رایانه‌یی پلیس آگاهی افزود: در بسیاری از جرایم باید بررسی شود که آدرس IP  در چه تاریخ ، مکان و چه ساعتی، در اختیار چه کسی بوده که این بسیار به کشف جرم و تشخیص آن کمک می‌کند.
امیدی با اشاره به فعالیت  ISPها و یا شرکت‌هایی که خدمات میزبانی می‌دهند، اظهار داشت: این مراکز در پیشگیری و آگاهی‌رسانی به مردم خیلی می‌توانند به ما کمک کنند
وی با تایید وجود سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تصریح کرد: با تشکیل کارگروهی که پیشنهادی صنف و تداوم این کانال ارتباطی بسیاری از مسائل و مشکلات در این زمینه حل خواهد شد.
117/128/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا