شبکه‌های نسل آینده تجارت الکترونیک را دگرگون می‌کنند

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ناصر یوسف‌پور – عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران – با اعلام این مطلب افزود: تجارت در فضای مجازی، از دامنه‌ای گسترده‌تر و شکلی متفاوت‌تر از روش‌های سنتی پیروی می‌کند و برای پیاده‌سازی آن پیش‌شرط‌هایی لازم است که فرهنگ‌سازی، آموزش و پروهش مهم‌ترین آن‌هاست.
او‌ تامین و توسعه بسترها و زیرساخت‌های مخابراتی را از نیازهای ا ساسی تحقق تجارت الکترونیک و در نهایت دولت الکترونیک دانسته و یادآور شد: باید نسبت صحیح و معقولی میان امکانات ایجاد شده و میزان بهره‌گیری از امکانات موجود برقرار باشد.
یوسف‌پور با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از ظرفیت‌های ایجاد شده در حوزه مخابرات و اینترنت بلااستفاده مانده و یا فقط بخش کمی از جامعه از آن استفاده می‌کنند افزود: تجارت الکترونیک از آن بخش‌هایی است که با استفاده بهتر از امکانات موجود،‌ امکان رشد و توسعه بیش‌تر را داراست.
رئیس کمیته راهبردی شبکه‌های نسل جدید با اشاره به ارزش افزوده‌ای که تجارت الکترونیک برای کشور و صاحبان کالا و خدمات به ارمغان می‌آورد افزود: تغییرات گسترده در نحوه و کیفیت تجارت الکترونیک از دگرگونی‌های استقرار شبکه‌های نسل آینده محسوب می‌شود.
او با اشاره به برگزاری چهارمین همایش ملی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات گفت: برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌های علمی قبل از ورود تکنولوژی‌های نوین، امکان شناخت نقاط قوت و آسیب، ارزیابی دقیق و همه جانبه و تعیین استراتژی‌ها را ممکن ساخته و باعث می‌شود آگاهانه به استقبال و یا عدم استقبال تکنولوژی‌ها برویم.
چهارمین همایش ملی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات با موضوع اصلی “تجارت الکترونیک در فضای شبکه‌های نسل آینده” دی ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا