ارتباطات

شبکه‌های نسل آینده تجارت الکترونیک را دگرگون می‌کنند

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ناصر یوسف‌پور – عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران – با اعلام این مطلب افزود: تجارت در فضای مجازی، از دامنه‌ای گسترده‌تر و شکلی متفاوت‌تر از روش‌های سنتی پیروی می‌کند و برای پیاده‌سازی آن پیش‌شرط‌هایی لازم است که فرهنگ‌سازی، آموزش و پروهش مهم‌ترین آن‌هاست.
او‌ تامین و توسعه بسترها و زیرساخت‌های مخابراتی را از نیازهای ا ساسی تحقق تجارت الکترونیک و در نهایت دولت الکترونیک دانسته و یادآور شد: باید نسبت صحیح و معقولی میان امکانات ایجاد شده و میزان بهره‌گیری از امکانات موجود برقرار باشد.
یوسف‌پور با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از ظرفیت‌های ایجاد شده در حوزه مخابرات و اینترنت بلااستفاده مانده و یا فقط بخش کمی از جامعه از آن استفاده می‌کنند افزود: تجارت الکترونیک از آن بخش‌هایی است که با استفاده بهتر از امکانات موجود،‌ امکان رشد و توسعه بیش‌تر را داراست.
رئیس کمیته راهبردی شبکه‌های نسل جدید با اشاره به ارزش افزوده‌ای که تجارت الکترونیک برای کشور و صاحبان کالا و خدمات به ارمغان می‌آورد افزود: تغییرات گسترده در نحوه و کیفیت تجارت الکترونیک از دگرگونی‌های استقرار شبکه‌های نسل آینده محسوب می‌شود.
او با اشاره به برگزاری چهارمین همایش ملی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات گفت: برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌های علمی قبل از ورود تکنولوژی‌های نوین، امکان شناخت نقاط قوت و آسیب، ارزیابی دقیق و همه جانبه و تعیین استراتژی‌ها را ممکن ساخته و باعث می‌شود آگاهانه به استقبال و یا عدم استقبال تکنولوژی‌ها برویم.
چهارمین همایش ملی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات با موضوع اصلی “تجارت الکترونیک در فضای شبکه‌های نسل آینده” دی ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا